Update!
Er is weer een hoop voortgang.
260 gram --------> 170 gram! Ja, het opnieuw bouwen van het kielvlak en het hoogteroer heeft 90 gram winst opgeleverd. Dat is toch 200 gram lood / ballast in de neus minder en dus een hele verbetering. Veel fotos heb ik er niet van, alleen eentje met een nieuwe lichting EPS bolletjes in de mal van de elevator.
Beide delen zijn eruit zoals op eerdere foto's, maar dan een stuk lichter.
Het hoogteroer moet bovenin het staartvlak komen. Nu blijkt het voordeel van het hebben van een CAD model. Plaats en vorm van het gat zijn zo gevonden en de frees doet de rest.
Van de daaropvolgende stappen heb ik niet veel foto's. In mijn enthausiasme vergeten.
Servo's
Aan de onderzijde van het horizontale staartvlag zit een opening waarin een "slim wing" servo past. Met dank aan mijn collega Jos voor het printen van de servo mount en het afdekkapje.
In het vertikale staartvlak zit een 2e slim wing servo voor het roer.
(Niet helemaal scherp, maar de schoonheid is wel te zien ;-)
Verf / spuiten
Op de fotos is te zien dat enkele delen inmiddels gespoten zijn. De kleuren vind ik prachtig. Helaas is Motip Autolak erg gevoelig is voor beschadigen en chemicalien als deze niet voorzien is van een blanke (2k) laklaag.
Heb dan ook besloten de afwerking geen prioriteit te geven. 1e doel wordt vliegen, 2e doel wordt netjes stukje bij beetje afwerken (en direct blanke 2k lak erover). Wat er nu opzit is mooi, maar beschadigt veel te snel.
Dit zijn de foto's die ik heb. Volgende stap wordt de hoofdvleugel.........
Groet Matthijs