Dag,
de afgelopen 2 dagen niet veel a/d boot kunnen werken,wegens dringende klusjes a/d woning.
Nu dus weer tijd en verder doen met de bouw.
Wilde graag het ballast systeem er in z'n geheel uithalen.Als ik nu de laatste ring met bajonetsluiting in de boot had gelijmd,kreeg ik dat systeem er nooit meer uit.Vandaar wat veranderingen aangebracht.
Als eerste heb ik een pvc ring uitgezaagd,die juist in de buis paste.De 2 stukjes pvc van 1,5 mm die ik eerst a/d basisplaat had verlijmd,zijn nu verwijdert.De 4 uiterste gaten van 3mm op de messinglaat en 10mm pvc plaat zijn nu gelijktijdig in de ring geboord.De 4 vijzen gaan als pennen dienen.
Op de pvc ring,komt totaal geen kracht op te zitten,dus,deze komt gewoon los in de buis te liggen(op de aanslag).Dan komt het systeem erop met de 4vijzen in de gaten.Zodoende kan ik het systeem links of rechts draaien.Is makkelijk om dan de silicone darmpjes op de nippels aan te sluiten.
Het enigste wat ik nog moet doen,is een uitsparing in de pvc plaat van 10mm,en het messing plaatje,uitzagen.Dan kan de laatste ring met bajonetsluiting,in de boot verlijmd worden.
Enkele foto's.
Grtjs,Marc.