Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Allereerst de bougie.
Maak je die zelf?
HOE doe je dat? Hoe moeilijk is dat?
Je kunt ze ook kant en klaar kopen. Maar die bleken in de praktijk net iets korter te zijn, waardoor er net iets minder compressie is.
Wat ik wel weet (en dit is NIET negatief bedoeld, gewoon practisch) is dat er véél kleinere bougies te koop zijn voor een prijs die het absoluut niet lonend maakt om ze zelf te maken...
Haha, ja, daarin heb je wel gelijk... Ik bedoelde eigenlijk ook niet "lonend" maar meer dat de benodigde tijd niet in verhouding staat tot de prijs van het eindproduct.ik heb heel veel verschillende hobbies. En na vele decennia hobbyen kan ik je garanderen dat geen van mijn hobbies ooit lonend zijn geweest.
Wel veel plezier gehad al die jaren!
Jeroen
Werkt eigenlijk zelden goed...En een verloop Bert?
Waarom zou dat niet lukken dan?Als het weer niet lukt, kan ik altijd nog een schakelaar inbouwen
Let op dat er hall sensors zijn die gevoelig zijn voor de richting van het magnetisch veld. Als de sensor niet of niet goed werkt draai hem dan eens om zodat de andere kant naar de magneet is gekeerd. In sommige gevallen kan je ook de magneet omdraaien.
Of het in dit geval ook zo is weet ik niet zeker maar je kan het proberen.
Ik weet niet of ALLE Hallsensors zo zijn, maar ik heb nog nooit verschil kunnen vaststellen tussen "magneet omdraaien" of "sensor omdraaien".Even goed opletten hoe je het magneetje monteert.
Hall sensors zijn er in alle soorten en maten, maar ALLE hallsensoren zijn "richting gevoelig".Ik weet niet of ALLE Hallsensors zo zijn, maar ik heb nog nooit verschil kunnen vaststellen tussen "magneet omdraaien" of "sensor omdraaien".
Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk, de sensor omdraaien heeft hetzelfde effect...... Wat ik bedoelde is dat ik (specifiek voor wél-richtinggevoelige sensors) geen verschil zie tussen het omdraaien van de magneet OF het omdraaien van de sensor. Het is dus niet zo dat je per sé de magneet om moet draaien. Het omdraaien van de sensor is equivalent qua functionaliteit. ....
Ik was je te vlug af:Om even te zeuren, er zijn natuurlijk sensors die niet omgedraaid kunnen worden vanwege de vorm of de manier van montage.![]()
Ik ben dus een grotere zeurkous...Hooguit, dat dat Hall-elementje zodanig in een productspecifiek stuk plastic ingegoten zit dat omdraaien van de sensor fysiek niet mogelijk is, dan moet je wel de magneet omdraaien