Bouw Smitwijs Singapore

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Danny Bimmel, 17 jul 2004.

  1. Gerjan

    Gerjan Guest

    daar dacht ik ook al aan
    is er niet iemand in de buurt bij danny die een mooi laagje kan lamineren en hem wil helpen
    zou zonde zijn als het devinitief in de ijskast blijft
    wil wel helpen maar mijn lamineer kunsten zijn niet de beste


    Groeten Gerjan
     
  2. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Allemaal,

    Rustig aan, ik heb voorlopig nog genoeg werk aan mijn Walcheren en Amsterdam. Als die eenmaal af zijn kan ik vast wel iemand vinden die me wilt helpen met de romp :D .

    Als er weer verder gebouwd gaat worden kunnen jullie het hier natuurlijk zien :D .

    Groetjes Danny.
     
  3. Hannibal

    Hannibal Guest

    Danny de meeste mensen zijn niet alergisch voor de epoxy maar voor de matten! Jij ook misschien?
     
  4. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Hannibal,

    Dat zou best eens kunnen, tijdens het werken met epoxy had ik handschoenen aangetrokken en het leek me al niet echt logisch dat het daardoor kwam. Die glasmatten heb ik vaak genoeg zonder handschoenen vastgepakt :? .

    Misschien is er toch nog hoop :| ,

    Groetjes Danny.
     
  5. Gerjan

    Gerjan Guest

    en anders naar de vee arts voor een paar van die hele lange handschoenen
    elastiek erom en laat de epoxy en matten maar komen

    Groeten
     
  6. rempie

    rempie

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    93
    Locatie:
    IJsselstein
    Hallo Danny,

    Als je het aandurfd dan wil ik je wel tegen die tijd helpen.
    Misschien dat ik niet allergies voor het spul ben.
    Weet ik ook gelijk of ik het kan aanbrengen op de mijne, of anders naar ies anders moet zoeken. ;-)

    Groeten Rempie
     
  7. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Rempie,

    Voorlopig staan eerst de Walcheren en Amsterdam nog op het programma, maar mocht ik daarna hulp nodig hebben bij de Singapore dan hoor je het meteen :D .

    Groetjes Danny.
     
  8. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Heb eens op mijn gemak de boel doorgelezen en bekeken. WOW wat een prachtig werk!
     
  9. Richardvm

    Richardvm Guest

    Is er nog vooruitgang bij dit project? Ziet er geweldig uit!
     
  10. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Richardvm,

    Helaas, dit project staat helemaal stil :( . Allergisch voor epoxy/glasvezel en dan moet je nu eenmaal stoppen :cry: .

    Groetjes Danny.
     
  11. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    @danny

    Kan je niet tegen de lijm??? of uitslag van het glas-doek???

    Als je niet tegen de lijm kan. En het is om de buitenkant af te werken. Is poly-urethane lak (G4) dan niets???

    Misschien kan je daar wel tegen. en dan kan je toch verder met je project

    groeten Paul
     
  12. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Misschien zit het wel in het rubber van de handschoenen?
     
  13. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Allemaal,

    Waarschijnlijk ben ik niet allergisch voor de epoxy, maar voor glasvezel. Ook toen ik laatst met de Schouwenbank bezig was kreeg ik weer last.

    Dit is een polyester romp met daarin glasvezel verwerkt. De romp heb ik expres niet zelf gemaakt maar door Bert Kroes laten maken. Toen ik de scheg ging plaatsen moest er een sleuf in de romp gemaakt worden en ben ik, in de romp, aan het zagen geweest. Vlak daarna begonnen mijn hand weer rood te worden terwijl ik toch handschoenen had aangedaan :? . Gelukkig was dit na het gebruik van een zalfje zo weer weg :D . De bouw van de Schouwenbank gaat natuurlijk wel gewoon door.

    Aan de handschoenen kan het niet liggen, want op mijn werk draag ik zulke handschoenen ook bijna dagelijks.

    Misschien dat de Smitwijs Singapore ook wel een keer afkomt, maar voorlopig heb ik projecten zat :D .

    Groetjes Danny.
     
  14. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Danny,

    Glasvezel is een aannemelijke oorzaak hoor.
    Er zijn heel veel mensen allergisch voor glasvezel. Deze allergie kun je (net als de meeste allergieen) opbouwen door langdurig kontakt met de stof (hier dus glasvezel)
    Als je het eenmaal hebt, kom je er niet meer vanaf.

    Afgezien van het feit dat je er allergisch voor bent: glasvezel is van zichzelf natuurlijk al scherp: het is nog steeds glas :wink: Ook daar kun je last van hebben. Het feit dat je er ook last van hebt met handschoenen aan duid inderdaad in de richting van allergie. (Hoewel die glasvezels echt overal heen kruipen, ook als je je erg goed beschermd.)

    Jammer dat je als modelbouwer last hebt van DEZE allergie. Je kon beter last hebben van allergie voor cavia's of iets dergelijks. Kon je nog door bouwen :wink:

    Wim
     
  15. hoi danny,
    Het ziet er allemaal goed uit.
    Ik ben nieuw op dit forum maar klasse hoor ga zo door .
    Ik ben zelf met de smit rotterdam bezig dus ik houd jouw bouwverslag goed in de gaten altijd makkelijk voor tips en trics.
    groetjes,
    ton
     
  16. 8O dat wordt een heeeeeeel mmmooooooi bootje ik bedoel schip. Ik heb een sleepobject voor je in de aanbieding als je in het FEC komt kijken of het je wat lijkt. :?: :!: :wink:
     
  17. auke

    auke

    Lid geworden:
    8 nov 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Leeuwarden
    OO wat hoor ik nu, een sleepopbject in het FEC?? :wink:
    Grapje Luuk. :lol:
     
  18. Hoi Danny, heb je al hulp gevonden voor je polyester probleem anders geefje maar een gildanhelp ik je wel ik hoor van je. :) :!:
     
  19. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Scheepstoeter,

    Ik heb inmiddels hulp gevonden, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod :D .

    Sinds al dat gedoe met de romp is de bouw op een erg laag pitje komen te staan :( . Ik ga er pas weer mee verder als mijn andere projecten klaar zijn. Maar niet getreurd, mijn volgende project is ook een zeesleper van 1,3m en een Hectoperm GT500 in haar rompje, dus als er wat gesleept moet worden :twisted: .

    Nu moet je me alleen nog even uitleggen wat het FEC is :? .

    Groetjes, Danny.
     
  20. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Danny ben je mooi klaar mee denk met de Kerst aan Engelenhaar
    Isolatie dekens enz.
     

Deel Deze Pagina