Bouw Tamiya Scania R500 V8 met vlakke trailer

Als je een donkere kleur gebruikt,dan is het net of de truck kleiner wordt.Heb je de truck in een lichte kleur,dan lijkt hij groter.
Ik zou voor 4 gaan.
gr Marcel.

Heb al wat zitten uitprobere voor het spuiten.
Hier zijn enkele probeersels.
Welke zouden jullie kiezen?
scaniarhighlineel6.png

Hallo,

Ik zou voor nummertje 4 gaan, mooi fris en helder !!

Allemaal alvast bedankt voor jullie mening over het spuitwerk.

De trailer die achter mijn Scania komt is ondertussen ook al bekend
Het wordt de 3assige koeltrailer van Tamiya
koeltrailerub3.jpg

Nu had ik nog een vraagje over de lichtset voor de trailers van Tamiya
Wat zit hier juist in?

Ik zou ook voor optie 4 gaan !!
Kleine tip voor de trailer: plaats de king pin iets naar achteren.... zodoende wat de ruimte tussen cabine en trailer veel echter. Heb ikzelf ook gedaan: scania " Broersma" topic.
1 nadeel: de steunpoten gaan niet meer automatisch in... maar das met de electrische poten set ook wel weer op te lossen.

greezZ Sjon

Goeidag iedereen,

Ben gisteren al even langsgeweest in de modelbouwwinkel.
De koeloplegger hadden ze niet binnen deze was besteld, heb dan ineens maar eentje gereserveerd.
Verder heb ik nog afplaktape, lijm en een servokabeltje (of hoe dat noemt, zo met da stekkertje aan voor in je zender of ontvanger) meegebracht.
Ook heb ik mijn MFC terug binnen gedaan omdat deze niet helemaal meer werkte, het geluid van de pinkers werkte niet meer naar behore.
Langs de ene kant maakte hij geen geluid als hij pinkte en langs de andere kant wel maar niet het juiste geluid. En bij de 4 pinkers tesamen maakte hij ook geen geluid.
Ze hebben gezegd dat ik ongeveer een 2 weken mag rekenen voor de trailer en voor de MFC wisten ze nog niet.

Nu kan ik spijtig genoeg wel niet echt verderdoen aan mijn truck.:( Mijn vakantieweek is dus al goed begonnen moet ik zeggen. Gelukkig stond er nog meer op mijn programma om te doen.

Maar ik denk om dan maar te beginnen aan een vervoerskist voor mijn truck.
Nu had ik nog een vraagje hierover. Hoe gaat jullie vervoerskist open? Gaat deze langs opzij open of gaat deze langs achter of voor open? Dit tenopzichte van de truck gezien.
Eventule afmetingen mag ook voor de mensen die ook een Scania hebben.
Alvast bedankt op voorhand.

Laatst bewerkt:
Go

Maar ik denk om dan maar te beginnen aan een vervoerskist voor mijn truck.
Nu had ik nog een vraagje hierover. Hoe gaat jullie vervoerskist open? Gaat deze langs opzij open of gaat deze langs achter of voor open? Dit tenopzichte van de truck gezien.
Eventule afmetingen mag ook voor de mensen die ook een Scania hebben.
Alvast bedankt op voorhand.

Kijk even op www.mbvp.nl, gan dan naar modelbouw, auto's, techniek, transportkisten. Hier staat een complete beschrijving

nog een vraagje wat me tebinnen schoot
vorige keer als ik naar de modelbouwwinkel ben geweest zeiden ze me dat ik mijn antenne in een S-vorm moest leggen in m'n truck en dat ik de lengte van de antenne er moest afknippen.
Moet ik dat stuk er echt afknippen of mag dat er evengoed aanblijven?

Nooit een stuk van de antenne afknippen, das vragen om problemen.
Ik heb de antenne altijd als een spoeltje opgewikkeld en nog nooit problemen gehad, ook niet over grote afstanden. Je mag de antenne draad van je ontvanger gewoon wikkelen naast elkaar, maar niet over elkaar, en dan kun je hem overal in de truck laten hangen.

Bedankt voor het antwoordt Ghossie.

Nog even een ander vraagje.
Nu mijn MFC binnen is kan ik daar niet mee rijden maar ik heb wel een Robbe Rookie truckregelaar liggen maar nu is mijn vraag de aansluitingen van de motor passen niet in die van de truckregelaar.
Mag ik dit gewoon overbruggen met een draadje met 2 krokodillenklemmetjes op of gaan de draadjes die stoom niet aankunnen?
Het gaat over dit soort draadjes me krokodileklemmetjes op http://www.eleshop.nl/images/product_02-340463.jpg

Ben bang dat dit onder het rijden lostrilt.
gr Marcel.

oo maar dat kan opgelost worden hoor
wat plakband kan wonderen doen:D
het gaat mij vooral om het feit dat de draadjes zo dun zijn en ik vrees dat deze zullen smelten
kan idioot klinken maar ben liever zeker dat ik niets voor ga hebben

draadjes trekken het wel... de clips zelf niet. doordat ze niet goed aangrijpen op de connectors.

maar wat past er niet dan??? meestal moet het zo passen.

Dit is de connector die voorzien is op de Rookie truckregelaar voor de motor
stp82199zc6.jpg

en zoals ge kunt zien passen de connectors van de motor er niet in
stp82201as2.jpg

't is wel beetje wazig srr

Snap je wat ik bedoel?

Hallo,

Ja dat heb ik ook gehad met mijn robbe rookie truck regelaar die connectoren zijn anders.
In de winkel hebben ze er toen andere connectoren op gesoldeerd op de regelaar zodat die wel passen.
Dus ik denk dat het wel het beste is dat je daar andere connectoren opzet

Ben daarstraks even langs de modelbouwwinkel gepasseerd en even gestopt maar mijn trailer noch mijn MFU was binnen.

Na enig overleg en wat nagedacht te hebben ga ik toch niet voor de lichtbak van Bred Last. Niet dat deze niet mooi is, maar gewoon om een mooi geheel te hebben ga ik er 2 lichtbeugels op plaatsen.
En nu ik toch in de modelbouwwinkel was heb ik dan de 2 lichtbeugels besteld, deze zou ik indien deze in voorraad zijn ronde de 2de week van maart hebben.
CARSON MODEL-SPORT::Products::Truck models::Accessories::Produkt Details
CARSON MODEL-SPORT::Products::Truck models::Accessories::Produkt Details

Back