bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Hallo Lex
Ja ,heb een gelukje gehad dat ik aan de U2540 voor weinig eurootjes kon geraken, voor de ene een tegenslag maar voor mij denk ik een meevaller.
Ben bezig met de foto's op een nnieuw draadje te zetten dan hoop ik dat je hierop ook zult reageren zowel possitief als negatief sta er voor open voor eerlijke input van mensen.

Groetjes Dirk.

Boeg u31

Mijn vraag is de boeg die is demonteerbaar voorzien bij Robbe, ik zou deze graag verlijmen omdat mijn inziens er alleen die verbindingstaaf doormoet en zodanig dat er toch een naatje minder is te zien, of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Dirk

Mmmm dus ook klinknageltjes

En ik die dacht alleen lasnaden te moeten maken heb het dus verkeerd voorgehad, klinknageltjes danmaar.
Ik weet dat er onder jullie die zelf maken, maar dit zie k'voormij niet echt zitten , dus waar kan je deze dan verkrijgen en hoe groot zijn die dan.
En een paar foto's

u3120030626sarmeet7yv8.jpg

naamloosbh4.png

Groetjes Dirk

Hoi Dirk,

Volgend mij zijn dat geen klinknagels, althans om huidplaten aan elkaar te klinken, maar iets van popnagels of zo waarmee de antimagnetische en geluiddempende kunststof platen op de metalen romp bevestigd zitten. Is op de onderste foto (glimmende deel) ook een beetje te zien dat het losse opliggende platen zijn. Als je die er allemaal op wilt maken heb je nog een flinke uitdaging! :-( Ook trouwens een raampje waar Robbe twee gaten laat zitten.

Weeral bedankt Lex

De raampjes maak ik zo wie zo dicht daar bestaat genoeg materiaal voor, en ik bedenk juist als het inderdaad popnageltjes zijn daarom de platte structuur ervan de oplossing daar voor heb gevonden; maar ik ga het eerst even uittesten daarna volgt zeker de berichtgeving daarover.

Groetjes Dirk

hallo,
Hierna volgt een foto van de toren , heb beslist de poprevetten niet te doen maar ga gewoon de lasnaden doen.
Ruitjes toch maar gedaan .
Ben tot de vastelling gekomen dat die langsgroeven in de alu. profiels storend werk. " vraagje " met welk produkt doe ik die best toe , plamuur ?

groetjes Dirk

hallo

ik heb eens een intro filmpje gezien over deze boot en het zijn geen popnagels en ook geen klinknagels
maar verzonken schroeven
op de wtc zit een soort frame uit duralminium
en daar zitten die huidplaten (koolstof dacht ik)op geschroeft
wat je dus ziet zijn duizende schroeven waar al die platen mee vast zitten

deze boot is stealt en stiller dan een garnaal en klinknageltjes zouden teveel turbulentie (= lawaai)geven
ik zal eens zien of ik die url nog vind maar ik beloof niets

groetjes raf

hé mensen,

Er begingt terug schot in de zaak te komen, na maandagnamiddag telefonisch kontakt gehad te hebben met Norbert is deze gisteren bevestigd met een e-maill betaling is ondertussen gebeurd en dus afwachten maar.
Ook gisteren is eindelijk mijn bladlood gekomen bijna 14 kilo a 4,30 euro de kilo, voor mijn U31 is er volgens de beschrijving ca 9 kilo nodig de overschot is zekers niet verloren.

Vraag,
Ik zou het bladlood dat reeds van dikte en breedte nu verwerkt is met TEC7 willen in de romp verlijmen mag dit of zijn hier negatieve ervaringen mee met iemand graag een seintje.

Groetjes Dirk

hallo

geen negatieve hervaring met tec7
maar hou wel een stukje los liggen dat je nog kan verschuiven
in de u2540 heb ik voor en achter een stuk lood gekleeft met tec7
en daar tussen zit een los stuk dat vast licht met styrodure(een soort isolatie voor spauwmuren geel of blauw)
door van de styro stukken af te snijden en daardoor het lood te verschuiven heb ik de boot mooi kunnen trimmen
dit kan alleen maar als je de wtc los in de romp heb zitten

groetjes raf

Bedank Raf

Je hebt meteen al een antwoord gegeven ivm de WTC ,daar had ik ook al aangedacht die los te laten tot na het uittrimmen dat van het isolatieschuim vind ik een prima idee zo zie je maar . Maar laten jullie dan de WTC altijd los in de romp of verlijmen jullie na het uittrimmen vast met stabilit express.

Groetjes

hallo

de wtc blijft los in de romp
alleen ik heb een soort van bajonet sluiting gemaakt uit abs
het is een lipje dat onder een bepaalde hoek achter een spant haakt en meteen de wtc blokeert met een ander stukje abs
dit principe heb ik in al mijn boten en heeft nog geen problemen gelevert in de loop der jaren
het voordeel is ook dat je aan je verlichting en dergelijke makkelijk aan kunt
de toren van de u2540 kan ik los schroeven door 1 van de periscopen los te draaien wat een enorme plaats winst oplevert in de transport kist

als ik iets bij bouw IN de wtc dan kan ik door lood weg te nemen makkelijk de boot terug op diepte trimmen
de u2540 is namelijk een test boot geworden door het enorme plaats overschot in de wtc

groetjes raf

Bedankt weeral Raf

Die sluiting breng ik straks al in orde nu is tevens ook de beslissing definitief ivm de boeg die gaat er straks ook zeker vast opgelijmd worden omdat dit zeker met het sluiten van de WTC reen rol speeld nu kan die straks ook betere afgeplamuurd worden.
Het zijlood word ook nog vandaag bevestigd met Tec7.

Groetjes Dirk

Hoi Raf,

Het is weer een tijdje geleden, maar ik ben niet weg gelopen.

Ik heb veel plezier van de bajonet abs ,kleine ingreep , maar je kan overal bij e.d

Gr. Rob

hallo

zijlood ??????
wie kleeft er nu lood aan de zijkant van de romp?????
lood is zwaar en zwaar hoort onder in de boot te zitten
als je boot scheef hangt moet je gaan kijken waneer hij scheef hangt
stomme zin maar toch niet echt
als de boot al scheef hangt boven water dan kan je dat verhelpen met te proberen materiaal in de wtc te verplaatsen (accu BV)
anders kleef je een stukje styrodure juist onder de water lijn tot je boot recht licht
door dit stukje zal je boot ook onder water recht blijven (want het lag reeds helemaal in het water dus verandert er aan drijfvermogen niets)

als de boot nu alleen onderwater scheef gaat liggen dan moet je een stukje styrodure boven de waterlijn kleven
zo veranderd er niets aan je boven water drijven maar als je duikt helpt dat stukje je boot recht te houden

dit is niet alleen van toepassing om scheef te liggen maar zo kan je ook je boot in de lengte richting mooi uittrimmen

groetjes raf

Hé Raf,

Geen zorgen heb me ook niet zo goed uitgedrukt met zijlood, omdat er juist onder de WTC door Robbe een soort een plaats voorzien is voor het kunnen verschuiven van het lood. en daarnaast dus hoger heb ik het resterende gewicht gelijmd met tec7 .

afbeeldingu31031jz8.jpg

Groetjes Dirk,

Hallo,

Hier nog eentje wel misschiens niets speciaal maar in ieder geval sterker dan wat door Robbe voorzien was, de doorvoeringen zitten nog niet vast ben nog op zoek naar iets degelijks waarin ik de draadstangdoorvoeringen kan in bevestigen .

afbeeldingu31032en2.jpg

Groetjes

hallo

wat dacht je van de door norbert brugge geleverde doorvoeringen ?????

groetjes raf

Back