bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Môgge Dirk,

ondanks de kleine dingetjes, ziet er allemaal mooi uit, dit zijn de leuke dingen v/d hobby

en Kom nou eten:onweer: komt bekend voor !!!!

Gr.Rob

Hoi Dirk,

Ziet er allereerst mooi uit op je foto's, compliment! Zet alleen wel het achterschip er omheen voor dat je de definitieve trim gaat doen, dat heeft ook nog effect! Wat Douglas al zegt, die basis-trim is erg belangrijk.

Heb je al een oorzaak gevonden voor die 10ml lekkage? Als de ontluchting teveel sputtert staat eigenlijk je vol-voeler iets te hoog, de tank wordt dan te vol. Als je hem dan 1mm laat zakken zou het over moeten zijn.

hallo douglas

wat er in die mail staat is zeker niet geheim
maar gewoon telang om hier te posten
als je de topic's over mijn boten terug gaat lezen kom je alles tegen wat er in die mail staat

lex
ik denk dat dirk schotten in zijn duiktank is vergeten zetten ((zie het u2540 topic)en doauglas dat stond ook in die mail LOL)
en die voeler daar hebben we het nog over gehad dus ga ik niet herhalen

als een duiktank niet helemaal vol is dan gaat het water over en weer
je kan door die schotten te plaatsen twee zaken verhelpen
het schommelen vertragen
en de stuwdruk van de pomp verminderen (niet het debiet maar de water inspuit druk)

groetjes raf

hallo

ietsje beter lezen
de schotten VERTRAGEN HET INSPUITEN VAN HET WATER IN DE TANK

de pomp spuit het water onder hoge druk in de tank
doordat het water ongehinderd tot achter in de tank kan stromen krijgt het aanwezige water een grote snelheid
dit geeft dat er eigenlijk schuiment water ontstaat in de tank met enorme kolkingen
deze brengen de sensoren in de problemen die boven in de tank hangen
en zo ontsnappen er belletjes water langs de uitgang naar de WTC
voor dat de sensoren bekrachtigd worden om de pomp te stoppen

met een volle of half lege tank blijft zonder schotten dit probleem ontstaan
tot een bepaald niveau blijft het schimende water onder de uitlaat maar eens dat de waterstand in de tank een bepaalde hoogte heeft berijkt ontsnappen er dus belletjes en die worden door deze sensoren niet gedetecteerd

bij mij worden deze belletjes wel gedetecteerd en stopt de pomp meteen en na eventjes wachten met het ventiel open kan ik daarna indien nodig weer verder pompen
tot er weer een belletje ontsnapt
en dan moet ik terug als het nodig is in deze allinea weer van voor afaan beginnen

zie hier de verklaring van de slinger schotten in de duiktank

groetjes raf

Hé brave ;) jongens

Het beging te vlotten wat mijn basis betreft , ik heb duiktank 2 cm naar achter moeten opschuiven wantbij het duiken ging voorkant meer naar beneden dan achterkant. Het aan de periscoop hangen met volle duiktank is bijna in orde . Lekje is gevonden het is de verlijming van de sluitdop van de voelers deze ga ik vanavond bijschuren en terug verlijmen.
De basis in orde brengen is wel een werkje dat ik onderschat heb, ik dacht een beetje lood meer hier een beetje minder daar en klaar. :) Maar blijkbaar MIS POES daarom geef ik me rustig de tijd om dit in orde te brengen.

Ik hou jullie zeker verder op de hoogte.

Groetjes
Dirk

Ik Ben Een Ezel

Hé allemaal,

Hoe stom kan ne mens zijn ik ne hele GROTE :hammer:hoor, ik ben me aan het vervloeken . bij het regelen van stabiliteit kom ik nu pas achter dat mijn afsluitservo de festo verkeerd opend en sluit als ik aan het pompen was festo toe daarom kreeg ik die opwaartse druk in de tank water erin overdruk moest een weg zoeken en dan door het het in en uit pompen prutelde er natuurlijk water door het festo. :rolleyes:

Allé gan nu snel eten en dan starten we terug opnieuw.

Verlegen groetjes :puppydogeyes:

Dirk

hallo

heb je dat ventiel verkeert zitten ????????
dan heb je geluk gehad dat je een stevige duiktank hebt henomen
als je die echt vol hebt gepompt dan is er een enorme druk op komen te staan en zou ik uit veilighieds overwegingen eens alle naden gaan na kijken
vooral van de platte deksels daar die door de druk meestal bol komen te staan
en zo de lijm naden los scheuren

servo ompoling gebruiken ???als je die servo alleen bedient
doe je die mee met je pomp dan moet je veel omsteken
want niet alleen je pomp ompolen hoor dan werken je sensoren verkeert
en ja ik heb dat proefondervindelijk ondervonden hahahaha

groetjes raf

@ Raf

Zo is mijn duiktank eeneens goed getest hé.

@ ieder die dit nog volgt

Ik heb nu mijn laatste duiktesten gedaan het is nu minimaal nog te regelen een paar grammetjes lood minder denk ik.
Na toch weer een extra uurtje testen met vol en leeg te tanken ,laten op zijn waterlijn drijven en toren juist onder geen spatje water in de WTC, dit vind ik al geruststelling en een teken dat alles goed afsluit.

Morgen nog een beetje en als alles goed gaat deze zaterdag zijn testduik, alleen nog een geschikte lokatie vinden niet te ver van de deur.

Groetjes
Dirk

helder water, harde bodem en dat je er kan staan zijn wel heel aantrekkelijk voor een eerste
proefvaart.
zorg dat je 'm altijd terug kan vinden !

Dirk626 zei:
Morgen nog een beetje en als alles goed gaat deze zaterdag zijn testduik, alleen nog een geschikte lokatie vinden niet te ver van de deur.

Groetjes
Dirk

Hoi Dirk,

Heel veel succes gewenst met de eerste vaart, altijd een spannend moment! :thumbsup:

Ik ben zelf gisteravond ook aan het puzzelen geweest met de aansturing van de roeren. Ik zet er een LTR5.3 in, en dan is het toch weer net even anders als met een LR2, met die druksensor erbij en een mixer in de boot. Maar het werkt! Waarschijnlijk ga ik morgen de trim doen .... Mol wordt steeds beter haalbaar ! ;) :D :D

Hoi Dirk, Lex,

@ Succes met de maidentrip :proost: Dirk

@ Lex zet jij er 1 LTR 5 in, ik ben vanmorgen aan het nadenken begonnen hierover, ik heb er eentje leggen:grin:

Ik krijg mijn spulletjes van Norbert een dezer dagen binnen.

Gr. Rob

@ Lex zet jij er 1 LTR 5 in, ik ben vanmorgen aan het nadenken begonnen hierover, ik heb er eentje leggen:grin:

Hoi Rob,

Ja, gaat prima met een LTR5. Alleen moet je dan een mixer in de boot plaatsen. Dan krijg je voor het duiksignaal: Ontvanger - LTR5 - ingang 1 Mixer - Roerservo's. Op de ingang 2 van de mixer dan het richtingssignaal. En dan lekker frutselen met servo-reverse op de zender, servo-reverse op de mixer, welke servo op welke uitgang, en nog de ligging van de LTR om alles operationeel te krijgen ... :bday: Avondje klooien ...

Laatst bewerkt:
Hallo Lex,

Dat wordt wel meer als 1 avondje klooien, maar zo als vrouw lief zegt dat houd me van de straat (kroeg) af:celebrate: en bedankt !!

Gr. Rob

hoi
@ Rob bedant alvast zaterdag wordt het spannend.

@ Lex jij ook bedankt en hopelijk zijn we in Mol met ons tweeen wan de partij met de U31 , ik zie er naar uit.
Morgen wordt een bang moment even goed, ik hoop dat het allemaal goed verloopt, zal zeker verslag uit brengen.

Succes verder met de afbouw van jouw sub.

Groetjes Dirk

hoi Dirk,

Dobber, dobber, dobber .....

16024849357dca637.jpg

Vanmiddug hier gesignaleerd, vreemde stokjes in het zwembad ... Mol gaat lukken !!! :banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back