Bouw van een fijn zwevertje

de lipo die u in de link had geplaatst is out of stock voor 2/3 weken
maar nu viel mij op dat de lipo die op het plaatje staat van de setup anders is dan die op de site????

Als je een lipo koopt van 3s en tussen de 1000 en 2000 mAh zit je altijd goed. Alleen hoe hoger de mAh hoe langer vliegen. De lipo's in de setup of op de plaatjes zijn maar voorbeelden.

maar de motor en regelaar = servo's toch niet want ik wil graag de zelfde setup als u want dan weet ik zeker dat ik goed zit ??

Rick, deze motor regelaar en lipo zijn perfect voor het zwevertje:
Deze motor zit in het gebouwde toestelletje:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26B 1350Kv Brushless Outrunner $14.95
en deze regelaar:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro n18A Brushless Speed Controller $9.99
als batterij :
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ABF 1500mAh 3S1P 20C Lithium Polymer $16.20
De servo's die ik gebruik zijn gws iq 110 servo's maar kosten wel wat meer en zijn gekocht in Dortmund op de beurs, waar ik ze hier kan kopen weet ik niet, maar deze servo's kunnen ook perfect dienen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

voor de duidelijkheid:
motor: speed 400 of 480 met regelaar 15 A
brushles van rond de 50 gr met regelaar van 18 A
batterij: 6, 7 of 8 cellen nixx tussen 500 en 1300 mAh
lipo 2s, 3s tussen 1000 mAh en 2000 mAh
servo's tussen de 9 en 20 gr

al dit materiaal is ok

Het aantal cellen van een accu, 2s is 2 cellen (7.4 Volt) en 3s is 3 cellen (11.1 Volt)

Die termen 20C, 15C, 25C ect. is volgens mij hoeveel (ampere?) hij in 1keer kan leveren o.i.d.

Als lader voor deze lipo's voldoen de goedkoopste ladertjes al, alleen heb je ook een adapter nodig om de benodigde stroom te leveren (of je moet een 12 volt accu hebben staan?)

Deze lader: Hobbycity Online R/C Hobby Store : E-Sky 2-3S Balance Charger (lipoly) $9.99

En dan heb je ook nog zoiets nodig: Hobbycity Online R/C Hobby Store : 12V 6A Power Supply $15.95

De start van de hobby is meestal redelijk duur, maar daarna kan je het zelf zo duur/ goedkoop maken als jezelf wilt.

Succes

hey ben al weer wat verder de 3 vleugel delen zijn af en de stabilo ook ga snel beginnen met de romp en waarmee is de romp bespannen en hoeveel kost dat ongeveer mvg Rick

hoeveel cm2 folie heeft u gebruikt per kleur en klopt het dat de triplex plankjes waarmee je het romp gestalte geeft 35 en 45 mm zijn . em kun je ipv een driehoek lijst ook een vierkant 5 mm balkje gebruiken.
mvg Rick

De zwever is bespannen met Oracover. Gebruik je één kleur, dan heb je met 1,5 meter genoeg. Gebruik je twee kleuren dan koop je best 2 X 1 meter. Deze meeste modelbouwzaken verkopen toch geen stukjes van 0,5 meter, minimum 1 meter. De prijs hangt af van het soort Oracover.
Wit is het goedkoopst (ong 8 €/meter) dan de gewone kleuren (10€/m)
fluo, metalic en parelmoer zijn nog duurder.
Oracover is altijd 60 cm breed.
De grootste rompspant is 65 x 45, de achterste spant is 55 x 35 en het motor spantje is 35 x 35.
Je mag gerust vierkant van 5 mm gebruiken ipv een driehoekje.

hey klopt het dat de stroom voor de ontvanger via de regelaar loopt of heeft de ontvanger geen stroom nodig. En doe ik er goed aan om een robbe f-14 aan te schaffen 2e hands of kan ik beter een nieuwer model te kiezen.

Een f-14 is een heel goede zender, maar let op bij modellen van meer dan 10 jaar oud, want de kans bestaat dat de plastieken onderdelen van de knuppelmechanismen verstorven zijn - heb dit meegemaakt bij mijn f-14.
Hierdoor komen de veertjes los of komen de sticks los te ziten.
De ontvanger heeft natuurlijk stroom nodig en deze komt idd van de regelaar. Het stekkertje van de regelaar komt meestal op kanaal 1 want ook de snelheidsregeling loopt door deze kabel.

bij mijn vliegtuigen moet der regelar op kanaal 3. het kan dus verschillen. probeer het uit zonder prop op e motor. ik heb verhalen gehoord dat een elektromotor gewoon door blijft hakken als hij je vingers tegen komt.

suc 6 met de bouw verder

Back