Het gaat wat langzamer maar ondertussen ben ik ook draadjesvlees aan het maken.
Bas, die dingen zijn in Nederland niet te koop.
Zijn er überhaupt nog wel modelbouwwinkels die iets verkopen voor mensen die nog bouwen?
En dan graag tegen normale prijzen, ik zag 4 stelringen voor bijna 5 euro!
Zijn ze van goud of zo?
Dus maar weer in China besteld want Hobbykoning is ook belachelijk duur aan het worden.
Dat is de opzet van "supermarkten", eerst met goedkope prijzen de kleintjes kapot maken en dan als die kapot zijn zelf de prijzen flink verhogen.
Und die schlanke Federbeine, schön aber ich kann das selber machen, oder Federung aber das ist mir egal.
Und loss geht es wieder!
Ik heb alles uitgemeten, ik heb een bodemvrijheid onder de vleugel nodig van een centimeter of 13.
De pootjes moeten dus 115mm lang zijn, dan komen daar nog wielen op die het geheel op zo'n 140mm zetten.
De propelleras zit daar nog een cm of 3 boven dus ik kan ook bij hoger gras opstijgen.
De wielen worden ongeveer 55mm.
Ik heb dus rondjes getekend van 63mm, die worden beplankt met 1.5mm balsa dus blijft er een gat van 60mm over.
De ervaren modelbouwers weten wel hoe ze balsa moeten buigen.
En parallel aan de nerf is helemaal makkelijk.
Normaal gesproken zou je met ammoniak aan de gang gaan.
Het balsa maak je dan aan 1 kant nat met ammoniak en dan gaat het automatisch krullen.
Omdat het nu parallel aan de nerf gebogen word heb ik alleen maar water gebruikt, even een minuutje in laten trekken en dan voorzichtig buigen.
Lijmen gaat prima met witte houtlijm, als het water opdroogt droogt ook de lijm.
En vanaf de achterkant
Nu de andere kant...
GJ