Ja hoor Cees,
Zeg maar hoe groot, welk lettertype en welke kleur, dan snij ik er wel wat.
Moet je ook nog je naam op de kist?
Maar het stabilo zou ik mee verder gaan.
Dat is weer lachen!
Volgens de tekening:
De neus en de achterlijst zitten er inderdaad bij maar die heb je helemaal niet nodig, dus de kist had nog goedkoper gekund, dit is al de 2e keer dat er te veel hout meegeleverd word.
Wat je in de kit krijgt is een styopor kern die bekleed is met iets wat op fotokarton lijkt.
Netjes en ook de neuslijst is meegevormd.
Het enige dat je nodig hebt is de achterlijst.
Maar hoe moet dat aan elkaar, dat wordt niet uitgelegd in de tekening.
De tekening had ik al opzij gegooid, ik was hem al uit mijn hoofd aan het bouwen maar ik wilde het toch even zeker weten.
Dus dan stomp op elkaar lijmen?
Eerst even tegen elkaar op gelegd om te kijken of ze wel dezelfde maat en profiel hebben.
Het lijkt allemaal te kloppen.
Dus de UHU Endfest 24 weer gepakt.
Het plakband is ervoor om te zorgen dat de Endfest niet langs de kant gaat druipen.
Je kan dan lekker met het spateltje langs het plakband schrapen.
Na het aanbrengen van de epoxy het plakband verwijderd en nieuw plakband erop geplakt om de 2 delen tegen elkaar aan te fixeren.
En om Bert te laten zien dat ik wel recht bouw mijn hulpmiddel getoond, een vuren lat.
De achterlijst van het stabilo ligt op de vuren lat zodat het stabilo recht blijft en niet als rolroer gaat werken.
De bovenkant ook voorzien van plakband en nu weer uit laten harden.
Waarschijnlijk zet ik er naderhand nog wel een versterking in want dat stomp op elkaar lijmen vertrouw ik niet.
Misschien een carbon roving achter de eindlijst lijmen als ligger maar dat bedenk ik nog wel.
Nu weer wachten.
GJ