De reden dat ik nagenoeg niets meer voor een ander maak is
Dat als iemand mij vraagt of ik iets wil maken, en ik er wel op in ga.
En gegevens vraag zodat ik weet wat precies de bedoeling is en dat
voor mijzelf ga uitwerken om te kijken of ik het kan maken en wat het dan moet gaan kosten.
Als ik dat gedaan heb dan mail ik de prijs wat ik er voor wil hebben.
Reken ik niet eens een uurloon alleen materiaal en afschrijving van mijn gereedschap
Dan hoor ik negen van de tien keer totaal niets meer.
Dat wil dus gewoon zeggen dat men mij te duur vind.
Of men denkt dat ik het voor niets ga doen.
Of ik krijg te horen dat men een arme student is
Daarom heb ik voor mijzelf besloten om daar niet te veel werk meer
van te gaan maken.
Helaas worden daar dan ook de goedwillende de dupe van
Met vriendelijke groet,
Christiaan Hof
Hallo Cristiaan,
Ik vind dit toch jammer om dit te lezen, want ik heb jou enige tijd geleden benaderd of jij een kieplinder wilde bouwen voor mij, toen kreeg ik als antwoord dat je dat niet deed en dat bovendien toch best moeilijk was om een goede afdichting te maken, zodat die niet lekt.
Wij hebben het toen helemaal niet over de prijs gehad, want dat is voor mij van minder belang, want ik weet wel wat alle materialen kosten en je mag er ook best wat aan verdienen, dat was voor mij geen probleem.
Maar jij deelde mij toen mede, dat je niet meer voor anderen bouwde en verwees toen mij naar een leverancier in Duitsland.
Een aantal jaren geleden heb ik jou ook een keer benaderd, of jij een onderdelen voor een rupskraan wilde bouwen, zoals een draaikrans, cilinders en rupsplaten, maar toen deelde jou mij ook al mede, dat jij niet voor anderen bouwde, ook toen hebben wij het niet over de prijs gehad.
Toen was ikzelf nog niet in het bezit van een draaibank, freesbank en een buig-zetbank.
Nu ben ik in staat om alles zelf te bouwen en ga ik nu zelf 2 rupskranen bouwen.
Ik vind het echt heel jammer dat je toen mij hebt medegedeeld, dat je niet voor mijn wilde bouwen, want de prijs was toen geen probleem geweest voor mij !
Maar ik blijf er bij, dat jij in staat bent om hele mooie modellen te bouwen, petje af voor jou bouwkunsten, hierbij ben ik maar een amateurtje !!!
Succes met je verdere modelbouw !!!!