[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor een kogellager gebruik je dan, met een gat van 45mm?
taats ringen zijn gewoon ringen die net zo groot zijn als het lager en zijn inderdaad 1mm dit. Washers staat in het Engels voor ringen, dus dat zullen in dit gevakl dan wel de taatsringen zijn.
Waarom maak je het stukje waar de schroefdraad op zit zoveel dunner? dit kost je allemaal diameter aan de binnenzijde.

De schroefdraad moet je op de draaibank snijden, tegenlijk met het draaien van de lagerpassingen. Dus met een draadsnij beitel.
Naast dat de spoed van M30 veel te groot is, krijg je de draad er met een draadsnijmoer nooit helemaal recht op. Hierdoor span je de lagers scheef op, waardoor het lager heel rottig loopt en ook kapot kan lopen.
Als je dit niet kunt, kun je beter geen schroefdraad nemen, maar aan de onderzijde een ring monteren met bijv 6 of 12 M3/M4 boutjes. Deze boutjes kun je dan allemaal met het zelfde moment aandraaien (niet te vast) waardoor het lager mooi recht voor gespannen wordt.

hallo alwin
als de originele tekeningen maar terug komen bij mij,
maar het is niet de bedoeling dat je de tekening
weg gaat geven,je hebt ook je onkosten gemaakt,
mvg markioo

hallo markioo gaat niet om kosten, gaat meer om rechten / gezeik met liebherr over tekeningen.. ze zijn er al niet gulzig.. laat staan als dit hun pad kruist. ik wil daarom de tekeningen wel enigzins begrenzen voordat ze letterlijk zo op internet staan.

mensen die het willen bouwen en al onderzoek hebben gedaan kunnen ze me gewoon bij me opvragen. *digitaal* op papier zul je zelf moeten regelen.

3D tekeningen weet ik nog niet wat ik daarmee doe.. want dat is in feite een gehele handleiding..

Om "gezeur' te voorkomen zou ik gewoon geen tekeningen door geven.
Jij kan er wel heel "correct" mee omgaan, maar wie weet wat diegene aan wie jij ze weer verstrekt er mee doet.
Om niet in een "spagaat" te komen zou ik ze niet verder verspreiden.
Je kan alleen maar je eigen glazen in gooien.
En als je het wel zou doen zou ik het in ieder geval niet aan de "grote klok" hangen.

hallo
het zijn geen honderden modelbouwers die de tekeningen willen hebben,
en de gegevens zijn van de oudere telekraan,
dus geen top secret tekeningen,
mvg markioo

hallo markioo.

ook al zijn het oudere tekeningen bedrijven als liebherr, damen, floor zijn heel erg terughoudend met tekeningen vrijgeven al helemaal digitaal. Nu wij de midellen hebben om het digitaal te maken zullen ze zodra het teveel opduikt nog meer vast willen houden en nog meer tegen zullen werken.

maar mensen die serieuze interesse hebben kunnen ze gewoon verkrijgen.

img0378ur4.jpg

en zo komt een tekening tot realiteit... IM STUNNED :D.. erg mooi.

Hallo Alwin,

Moie draaikrans, SUPER !!

Waar heb je deze laten maken, of is dat geheim ?
Wat zijn de kosten van zo'n draaikrans zonder lagers ?

Hey Cheeta ,
we hebben er al heel wat hoofdpijn voor over gehad en nu zie .......hij is al klaar ze
het ziet er schitterd uit , geziet uw tekeningje nu ook in 3D. HIHIHIHIH
ben blij voor jou dat het toch gelukt is , ja we hebben dan ook al het wel het een en ander
bekeken en besproken he , maar jou idee is het toch geworden , veel geluk met verdere bouw enne... ja ik hoor jou nog wel zekers hahahahha.
:)

hallo piet,

ik hem hem laten maken door christiaan. hij maakt alleen geen hydrauliek meer voor anderen en stelt het op prijs als je dingen zelf ook al voor groot deel uitwerkt en niet voor chinese prijs je spullen wilt hebben.

de draaikrans zonder lagers is incl tandwiel en moer voor onder de 100 euro gebouwt. wat ik erg schappelijk vind zeker uitgaande van het feit dat het hart is van de kraan.. hier draait alles letterlijk op.

de lagers zitten op zo'n 25 euro ex btw. dus voor 140 euro heb ik mijn draaikrans compleet.

Hallo Alwin,

Nou,dat is een hele schappelijke mooie prijs hoor, dit is vast niet te duur en ook mooi op jou maat gemaakt !!
Bovendien ziet het er SUPER uit, echt heel mooi.

Een compliment voor Cristiaan Hoff !!!

Zo,
Dat ziet er bekend uit. Het is geen geld voor het puike draaiwerk hoor. Maarja het is ook zijn vak, dus dan kan je wel wat verwachten. In ieder geval veel plezier met de draaikrans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back