Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt, zeker bij draaipunten die niet exact op de kwart aerodynamische koorde zitten, flinke momenten op de aansturing.
Ik heb een 1 m helling acro zwever met pitcheron gehad, nu omgebouwd tot wingeron en aparte hoogteroer besturing.
In de pitcheron versie had ik eerst D-60 servo's en die waren niet goed genoeg, geen strippen van de tanden, maar de servo's zelf waren niet stijf genoeg. Bij wat kracht op de servo kwamen ze niet goed genoeg terug in de gewenste stand. Het vloog sponzig.
Na ombouw met sterkere servo's met metalen tandwielen en kogellagers was dat opgelost.
Bleef dat voor een acro toestel de picheron niet beviel omdat je bij grotere uitslagen geen enkel zicht meer hebt op hoeveel invalshoek een vleugel heeft. Je overstuurde daarmee veel te gemakkelijk. Bij een normale hoogteroer aansturing zie je aan de stand van het vliegtuig veel makkelijker in wat voor vliegtoestand je bent.
Voor een toestel als de Invader die je rustiger zal vliegen kan de pitcheron mogelijk heel goed werken.
Hallo Rick,
Het draaipunt zit nu op de vleugel ligger, ca 36% van de MAC. Denk jij dat dat ook nog gaat met de 150% of moet ik het draaipunt daar naar voren brengen? De 150% heeft sowieso voorzieningen om ook het hoogteroer besturing maar te maken voor diegene die dat willen.
Gr,
Arthur
Wanneer je een goede servo gebruikt (metaal + kogellager) en niet té snel wil vliegen zal het wel voldoende zijn.
Als je toch te veel last van onrustig sturen rond het nulpunt hebt kan je altijd nog de aansturing naar alleen de rolroer functie doen door één centrale rolroerservo. Dan komen de symmetrische krachten/momenten niet op de tandwielen te staan.
......
Indien ik nu weer naar de MAC ( zonder de A) ga voor een frietje neem ik gelijk een zakje metl ZWP's en een zakje met drukpunten mee... voorraad bakjes zijn bijna leeg.