Bouwproject Wiesel

Ik kon zo'n hapje eruit duidelijk merken in snelheid. Ik zou hem dus vervangen, ze zijn niet duur die Graupner propjes.

ze zijn niet duur nee dat is zo. er is helaas wel een probleempje. graupner levert die 29 mm M4 props niet meer :( ik zal dus over moeten gaan op 31 mm... maarja wat Jan zegt klinkt me bekend in de oren, ik heb wel al eens een bootje gehad met dit type prop en idd je raakt iets aan, en er is meteen wat vanaf..
ik zal als ik een prop ga kopen, er wel 3 meebestellen ofso, dan heb ik een vooraadje ;)

Ik zou niet veel groter gaan met je prop dan de diameter van je motor, ofwel 28mm.

Graupner is overgenomen door de producent van de Hott zenders en als het goed is is de productie al weer opgestart en zal het niet al te lang meer duren voordat het een en ander weer leverbaar is!

Mmz, ik vaar ook 2 bootjes met die 29mm propjes, maar een takje overleven ze niet.
Eens kijken of ik nog ergens een bedrijfje met wat voorraad kan vinden.

G4 stekkers vind je ook in de modelshop om de hoek
je hebt keuze uit losse of die met een hulsje dat er over heen past
als je der toch maar 2 nodig hebt is het tezot om een pak van 10 te bestellen
over de accu stekker (het manneken)een stukje slang schuiven als ze niet aangesloten zijn
want anders durven ze in de transport kist nogal vonken maken
het slangetje moet er juist over gaan en niet te hard spannen anders gaat de spanning van de kooi af die rond de stekker zit en dan geven ze minder goed contact
darm van een ruitensproei instalatie van een auto (afbraak)is een goeie maat

gr raf

nouja ik moet ook nog een laadkabeltje maken als ik die blauwe doe, dus ik denk dat ik de blauwe stekkertjes ga doen. dan heb ik ook weer wat te solderen! :D en het mannetje moet dus op de accu?

Aan de accu altijd de stekker zetten die het minste kans heeft om ergens tegenaan te komen en kortsluiting te maken.

Die blauwe stekkers zijn 5mm, veel te dik voor de stromen die er in jouw wiesel gaan lopen!
Zelfs 3,5mm stekkers zouden al voldoen, die kunnen gemiddeld de 60 tot 80A al aan.

Zoals Raf al zei, ff naar de lokale hobbyshop, die bullit stekkers horen ze overal te hebben!

bestelling geplaatst van het NL warehouse
ben benieuwd of dit nou even snel is zoals andere winkels in Nederland ;)

Back