Bouwproject Wiesel

dan ga ik dat doen. ik maak denk ik eerst van papier een mal om te kijken of alles gaat passen. zal ik als de mal klaar is wel een fotootje van plaatsen. opzich vind ik het wel leuk dat hij nog niet af is! ik vond de bouw veel te snel gaan :D heb ik weer wat te doen!

opzich vind ik het wel leuk dat hij nog niet af is! ik vond de bouw veel te snel gaan :D heb ik weer wat te doen!

Haha.... jij bent ÉCHT uit het juiste modelbouwershout gesneden:

Beetje eigenwijs, en dol op knutselen.....

Fantastisch! Vind wat je tot nog toe laat zien al heel erg indrukwekkend, en dat belooft alleen maar veel goeds voor de toekomst!

Groet, Bert

hier de mal:
ed75.jpg

op de boot
6p6h.jpg

:bye:

moet het weefseltje persé kepergeweven zijn? of is vierkant geweven ook wel te doen. en is een 160 grams weefseltje echt te zwaar? die heb ik nog liggen..

160 gram is best zwaar, maar altijd beter als niks ;)

Zolang het gewoven glasvezels zijn is het bruikbaar.

Dit spul dus niet gebruiken:
images

bootje geschuurd alleen vraag ik me nu af, waarom moet de hele boot "kaal" geschuurd? gewoon wat opruwen zou genoeg moeten zijn toch?

hhm daar zit wat in ja. al is het denk ik niet erg als hier en daar dus nog wat verf zit. ik heb de bodem geschuurd en de naden zijn weg. ook stuk 160 grams weefsel op maat geknipt voor op de bodem. die paar grammen (18 gram) van het weefseltje (epoxy voegt daar natuurlijk nog wat aan toe) doen alleen maar goed denk ik. er moet zoiezo nog wat gewicht bij om hem goed te laten varen en dit weefseltje geeft hem meer stevigheid!
4uda.jpg

Hallo Sam,

Als je nog niet aan het lamineren bent, knip dan bij de neus ietsje meer weefsel weg, met het tamponeren zal het weefsel daar iets uit elkaar werken en zorgen voor twee stukken, die tegen elkaar op gaan staan, en dan komt er lucht onder...

Been there, done that.

Succes!

Groeten, Jan.

inmiddels ligt het weefseltje er op. zoals Jan had gezegd heb ik eerst het ene deel v.d. neus gedaan, en morgen doe ik het andere deel om een scherpe hoek te krijgen.
1yvf.jpg

kcux.jpg

jgne.jpg

de linkerkant v.d. neus is nu dus gelamineerd, en de rechterkant komt morgen.

Laatst bewerkt:
de andere kant v.d. neus ook gedaan. (kon wat eerder want de epoxy was nogal snel zo droog dat het schuurbaar was.)
w1so.jpg

hhhm zou m'n wieseltje ook mee kunnen doen met wedstrijden? in welke klasse zou ie dan vallen? lijkt me wel eens leuk om te kijken hoe hij het doet tegen anderen. :)

Back