Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik zal even updaten als ik tyd heb ik zit nu met school en ik kan aleen in het weekend verder nuHeel goed Stefan.
Skip.
Stefan. Kun je lezen? Lees mijn bericht dan nog eens. ZE STOPPEN NIET. DUS GEEN PANIEK. En als iedereen gelijk afhaakt en overal van alles gaat kopen, creeer je weer een continuiteit probleem. Heb geduld. En nu weer terug naar het bouwen stelletjes dekzwabbers.
Danny
Gisteravond de spullen ontvangen en ook nog 100% heel. Werden keurig afgegeven.
Komen de volgende delen nu over 3 weken of pas over 4 weken en 1 dag?
Ik zag dat de koelwateropeningen symetrisch over bak- en stuurboord zijn verdeeld. Volgens mijn info is dat onjuist, daar zitten na de slingerkiel richting hek aan bakboord geen roosters meer. Aan de rechterkant wel, daar zitten ze zoals op ons model. Zijn er ergens foto's van die roosters op de echte Bismarck. Ik zie weinig foto's van het onderwaterschip, wel schroeven en roeren, maar nergens die roosters.
De triplex is water vast heb dit vaker gebruikt werkt zeer goed is wel wat duurder.
Jawel, ook hier is het materiaal binnengekomen, echter is dat kwetsbare deel aan beide uiteinden gebroken. Daarover gaat mijn vraag aan de meer geroutineerde bouwers hier.
Dat onderdeel moet vrij scherp worden gebogen bij het aanbrengen op de romp en het lijkt me lastig om de drie stukken los van elkaar in te snijden en daarna netjes tegen elkaar aan de romp te plakken.
Is het een idee om de brokstukken eerst samen te voegen door ze op een laagje papier te plakken met secondelijm? Het geheel blijft dan weliswaar tamelijk fragiel, maar de geringe sterkte van het papier wordt natuurlijk enorm vergoot door dit te doordrenken met een druppeltje secondelijm.
Vermoedelijk kan ik de leverancier om een vervangende zending vragen, maar dat vind ik eigenlijk niet zo gepast, als iemand die modelbouwer wil zijn.
groet
Otto
Hallo Gerard, ik denk er over om de onderkant met een stuk triplex van 1mm dik te beplanken ipv met de Hachette latjes. Ik heb dit gelezen op de Duitse site. Eea ivm de vlakheid van de bodem.
Waar heb jij je triplex gekocht?
Groetjes
Ton van Wageningen
Otto,
Bij mij was er ook 1 in 3 stukken. Die heb ik met gel secondenlijm aan elkaar geplakt en in een soort mal (2 latten bij elkaar gehouden door lijmklemmen) geplaatst, zodat ze weer 1 sterk geheel vormden. Ik heb niet 2 snedes overlangs gemaakt, zoals in de bouwinstruktie staat, maar een heleboel (en belangrijk; wel aan de buitenkant en kijk ook even naar de vorm van de inlaten die kunnen wat vijlwerk gebruiken. Gaat nu beter dan dat ze op de romp zitten.). De delen gaan door de vele snedes bijna vanzelf bollen. Daarna heb ik ze ff laten weken in water en met houtlijm en heeeeel veel punaises (zie foto) op de romp geplakt. Ga ze van het weekend mooi glad schuren en dan verder met de slingerkielen, die ik door de romp heen met extra messingstaafjes zal vastlijmen.
![]()