Bouwverslag 1:200 Bismarck

Raf

bedankt voor je uitleg, maar ik kan er niets mee,
jij gebruikt waarschijnlijk langer de computer dan ik, want dat is pas
3 maanden,dus wat je bedoeld met knippen en plakken is me een
raadsel
messchien wil je wat meer uit leggen,hoe en wat?
bij voorbaat bedankt voor de arbeid.

vr,gr Bocdan. Bismarck.

Foto's

LeoS

ik krijg die foto,s niet voor elkaar, de foto,s zelf wel maar het lukt maar niet
om zie hier op de site te krijgen

vr,gr Bocdan Bismarck 1:200

Bocdan,

Mail ze maar naar ls@pitman.nl
Dan staan ze zo op de site. Doe ik wel even. Wel tussen 8:15 en 16:15 uur, anders moet je tot morgen wachten.

Gisteren weer messing op de mat. Ik mis de rillijnen om mooie hoeken te maken. Die moet je schijnbaar zelf af tekenen en dan vouwen.

Wat ik ook mis is onze jongste bediende: Stefan. Normaal is de helft van de postings op dit forum van hem en nu nix meer. Niets meer over verwarmingsbuizen e.d. Stefan, bouw je nog wel???

Laatst bewerkt:
beste medebouwers ik zit tot de 28ste in servie ik zit hier bij mijn oma ,en mijn ouders in nederland. mijn vader heeft gister rc bestelt .ik heb nu dan ook 6delen te doen .ik zit nu op mijn mobiel op internet

th_P8130094.jpg

Hallo allemaal,

en Raf bedankt
voor de uitleg,ben er toch uit gekomen.

Hier een foto van de boeg van mijn Bismarck, het is de eerste de rest
volgt later.

vr,gr,Bocdan Bismarck 1:200:mrgreen:

Laatst bewerkt:
halo bocdan

hahahaha kan het wat groter ik ben reeds 52 jaar en mijn ogen zijn niet meer zo goed als ze moeten zijn hahaha
maar het is je dan toch wel gelukt
zie je wel de aanhouder wint
applause voor jezelf

groetjes raf

P8240111.jpg

Raf

is deze foto wat beter,ik snap nog niet hoe je hem over de hele
pagina kan krijgen, maar ik ben al dik tevreden, deze is van de romp
van de Bismarck.

vr,gr,Bocdan Bismarck 1:200

hallo

bij deze heb ik ook het ankergat aangepast en zit het nu een kleine 5 mm hoger moet de rest nog wel effe op vullen en weer in model schuren maar dat hoort er bij.

groetjes Henk.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo bocdan

deze is groot genoeg hahaha en kan ik zeker zien
strak rompje is het wel geworden zo te zien

groetjes raf

Aandrijvings componenten

Na een nachtje snuffelen op het WWW kwam ik een paar interessante site's tegen voor degene die 'Der Bismarck' wat verder willen aan kleden of zijn originele 3 schroeven en assen wilt geven.:p
Kijk even op de links hieronder.
Doe er je voordeel mee.;)
Ik ben ook een overzicht aan het uitzoeken voor een compleet aandrijvings set met de kosten, die zal ik dan eerdaags ook plaatsen.:cool:
M'n nachtdienst zit er bijna op, rustige dienst geweest daarom kon dit nu, ga zo proberen te slapen.:sleepy:

http://www.modelbouwshopnederland.nl/?menu=category&categoryID=199589

http://www.raboesch.com/dutch/cat2_index.htm

Die Raboesch schroeven zijn erg mooi, heb er drie voor mijn S-boot.
Maakt het geheel nog meer "echt".
Zal zeker mooi staan onder het model van de Bismarck!!!

hek anker.

hallo allemaal,

hie een foto van het hek anker,
07_smoke_generator_exchaust_pipes1.jpg

en hie de foto van mijn model, ik denk dat het goed overeenkomt.

P8260115.jpg

Schroeven

Een groot deel van onze Bismarck bestaat uit messing. Dat was in het echt niet. Behalve de schroeven, die waren van een messinglegering. En wat krijgen wij bij afl. 116: 3 plastiek schroeven. Die kun je met Alclad II verf wel van een messing/koper/brons laagje voorzien, maar het blijven plastiek schroeven.
En ook de standaard RC heeft volgens mij plastiek schroeven. Met z'n allen winkelen dus... :-D

Bocdan, volgens mij ben jij nu de enigste waarbij het anker aan de achtersteven op de juiste hoogte zit. De vorm zou wat ronder kunnen, als je het met de foto erboven vergelijkt.

Laatst bewerkt:
50 t/m 53

Gister netjes de nieuwe delen ontvangen zonder beschadigingen of buigingen. Word een hoop messingwerk dat zie ik nu al.

Laat het even rusten tot nu toe totdat we ze daadwerkelijk gaan monteren.

Moet toch nog eerst m'n romp afwerken. Eerst dan maar gaan beginnen met schuren maar beetje druk in privé om er wat aan te doen.

Als ik hem netjes heb afgewerkt zal ik wel wat foto's plaatsen. Zalme toch wel moeten lukken.

Grtss,

Willem

Een groot deel van onze Bismarck bestaat uit messing. Dat was in het echt niet. Behalve de schroeven, die waren van een messinglegering. En wat krijgen wij bij afl. 116: 3 plastiek schroeven. Die kun je met Alclad II verf wel van een messing/koper/brons laagje voorzien, maar het blijven plastiek schroeven.
En ook de standaard RC heeft volgens mij plastiek schroeven. Met z'n allen winkelen dus... :-D

Bocdan, volgens mij ben jij nu de enigste waarbij het anker aan de achtersteven op de juiste hoogte zit. De vorm zou wat ronder kunnen, als je het met de foto erboven vergelijkt.
LeoS,

klopt wat je zegt,hij moet iets ronder aan de achterkant,
maar ik wil daar mee wachten tot we de ankers hebben,
dan kan ik een beetje van 'die' maat uit gaan,anders wordt
het meschien veel te groot.
heb je de foto's nog gekregen?

vr,gr. Bocdan Bismarck 1:200.

Na een nachtje snuffelen op het WWW kwam ik een paar interessante site's tegen voor degene die 'Der Bismarck' wat verder willen aan kleden of zijn originele 3 schroeven en assen wilt geven.:p
Kijk even op de links hieronder.
Doe er je voordeel mee.;)
Ik ben ook een overzicht aan het uitzoeken voor een compleet aandrijvings set met de kosten, die zal ik dan eerdaags ook plaatsen.:cool:
M'n nachtdienst zit er bijna op, rustige dienst geweest daarom kon dit nu, ga zo proberen te slapen.:sleepy:

ModelbouwShopFlevoland | MARITIEM - Maritime

Raboesch Catalogue 2
Nanado,

intresante link die je hebt opgezocht, staan heel wat leuke dingen op die je later
met het afbouwen kan gebruiken,
zoals b.v. de 'anoden' anders zelf maken, nu kan je ze beslellen.

vr,gr,Bocdan Bismarck 1:200

een late reactie

Helboy,

Mijn dekken rusten gewoon op de spanten en de beplanking. Dit allemaal volgens de gebruiksaanwijzing. En er komt later niks meer op of tegen, dit is het. Ik maak een statisch model, dus heb de dekken verlijmd met de rest, na ze eerst zo veel mogelijk passend gemaakt te hebben, geen kieren meer. Bij het voordek heb ik er wel nog een dun latje aangeplakt om de scherpe vouw tussen het dek en het deel met de patrijspoorten mogelijk te kunnen maken.

Bocdan,

Alle 031 bouwers zijn ongeveer zo ver, bij 49. Alleen op de romp komen nog zo veel dingen, zoals schroefaskokers, patrijspoorten (uiteindelijk komen er 2 rijen), laddertjes ed., dat de gebruiksaanwijzing aangeeft na de G4 niet verder te gaan dan een grijze primer. Zie mijn foto's. De 032 bouwers lopen wat deeltjes achter, dus die komen er pas over enkele maanden.

@ iedereen,

Heb gisteren de roostertjes voor het koelwater in de romp gelijmd. Had wat moeite met de passing en het strak houden van de randen van het hout. Ik doe daar ook maar een lichte laag primer op en zal er dan een foto van maken. Ter Leering ende Vermaeck... (Jacob Cats).

Sorry dat ik zo laat reageer.
Ben ook zo druk bezig met de bischmark, en het wil me ook niet echt vlotten.
Het is ook de eerste keer dat ik met zo'n project begonnen ben, en het valt me niet mee(zeker als je het netjes wilt hebben, en wel eens op dit forum komt en andere hun Bischmarkt ziet hahha)
Het gedeelte waar het anker op het voordek aan komt te hangen lukt me niet om netjes gelijkmatig met de romp te krijgen. Als ik het zou gaan plamuren dan zou er niet veel van het bolle gedeelte over blijven. Elke keer wil ik de stap maken,maar ben bang dat ik het verpruts.
groeten jimmy

Hallo allemaal,

Heeft iemand een goede suggestie om mooie scherpe hoeken te zetten voor de messing strips?? en dan zonder beschadigingen natuurlijk.

grt. Willem

Willem de Wit,

als je bedoeld het buigen van de geleverde wandjes, dan zou ik daar even mee
wachten tot ze het aan geven in de bouwbeschrijving.
ik denk dat zij ook zullen zeggen hoe je dat moet doen, in iedergeval niet
tussen iets hards, maar let op dat je het op de goede plaats buigt.

Bismarck 200

ik ben ook met de bouw van de bismarck 200 bezig.vraag me af welke lijm ik moet gebruiken voor messing op hout of kunstof.
grs Visser.

Back