Bouwverslag 5-assige trekker met dieplader.

Kabel/draadhouders.

Mooi om meerdere leidingen langs het chasis mooi parellel te monteren.

Had ik nog liggen.
Zal is zoeken of er "betere" of wat dan ook zijn...

IMG_20191122_141452.jpg

Op de Arduino CORE-2560 ( in dit geval de blauwe, er zijn meerdere types CORE-2560 ) nzitten iet alle pinning physiek mooi naast mekaar.

De analopge ingangen ADCn ( ook als digitale I/O te gebruiken ) zitten mooi om-en-om bij mekaar.

Neem je bv de I/O-byte PB[0..7] dan zie je dat die fhysiek verspreid zijn...

Bij m'n project geen probleem ( tja, hoeft het uberhaput niet persee te zijn ) omdat de meeste signalen 1-pinning zijn en deze simpel via
een I/O-map te configureren zijn.

In dit geval kies ik er voor om het aansluittechnisch handig en overzichtelijk te maken.
kan dus zijn dat ik voor een bepaalde motor de aan/uit een bit/pin kies van poortC en als richting een bit/pin uit poortE, indien deze 2 pinnen fhysiek mooi naast elkaar liggen en dus
handig met een 2 polige verbinding gemaakt kan worden naar desbetreffende motor-driver...ik noem maar wat.

Dit geldt ook voor een connectie met meer dan 2 bit/pin.

Van te voren wel ff opletten: Rx/Tx pinnen etc, zitten op vaste pinnen!

mega 2560 core pininig names 2.jpg

Hoi, ben bezig een dieplader met zwanenhals te bouwen.

De bedoeling is dat de dieplader inclusief zwanenhals aan/afgekoppeld kan worden EN alleen de dieplader zodat de zwanenhals op de truck blijft.

Nou heb ik ewel eens een losse zwanenhals op een truck gezien, die op hoogte bleef door een constructie met een hydraulic cylinder, zoals op volgende foto:
( puur om de hals op veilige hoogte te brengen )

lift.jpg

Dat lukt verderl wel.

Ook een sluitmechanisme van zwanenhals naar het bed lukt wel, verzin ik wel iets:

lift 2.jpg

Waar het om gaat is: waar zitten de draaipunten en waar zijn de cylinders bevestigd voor het heffen/zakken als het bed aangekoppeld is? Ik kan wel wat verzinnen maar wil het zoals in het echt is, maar kan iet echt iets duidelijks vinden.

Nou heb ik het vermoeden dat er naast de zak- en hefbeweging nog een 2de beweging nodig is om
de hals in de juiste hoek tov van het bed te krijgen.

Iemand een idee of een goed voorbeeld?

Ben er niet achter wat ik nou precies heb gedaan, maar het gisteren door mij gemaakte topic "zwanenhals constructie" lijkt verplaats te zijn naar dit topic 'bouwverslag.....dieplader"..
.

Maakt niet uit. Tnx voor reacties iig al!!

Na het e.e.a. gezien te hebben moet de schotel genoeg kunnen kantelen.

Ik ga voor het mechanisme zoals in vorige reactie ( en dus zoals in de onderste van de 3 schetsjes ).

De cylinders hebben dan mooi 'horizontale' ruimte!

Back