Joris bedoel je vlaggen voor op de boten of had je het idee om de 16e het gehele terrein vol te hangen...........hihi..........zijn we zo thuis denk ik....! Misschien een vlag met een soort ItaleriShonderdgroepsrederijnederlandbelgielogo (ff rekenen 47 letters + letterwaarde + woordwaarde x3..mmmmmm) voor op de boten...... eerlijk gezegt ben ik tevreden met mijn vlagoplossing
Over de LED's, Klopt wat roel zegt, qua draden doe ik altijd een iets hogere weerstand bij de lED zelf in de buurt, mocht je een verkeerde draad onder stroom zetten, blijft je LED heel. Die 3mm LED's kun je ook vijlen en/of draaien tot en mooi detail lampje. met verf e.d. dek je blinde kant af, eerst silver of wit voor interne reflectie, dan zwart voor de blindering, daarna boot kleur, werk perfect! Alles naar een punt onder het dek stekkertje en klaar. De achterste LED heb ik eerst voorzien van een transparant buisje, gevuld met 2 componentenlijm (ook transparant). Toen had ik dus een te dik en langer lampje. In de boormachine gedaan met het te lange stuk. Met een vijltje afgedraaid tot juiste dikte en met een V vijl groejes van de lamp gemaakt. Vervolgens schuin afgesneden zoals origineel en een micro draadje aan een van de polen. De andere pool direct aan de nieuwe messing staander en die onder het dek is voorzien van een weerstand en een draadje. Voorste LED is makkelijk dun draad en gestriped aan de LED gesoldeerd, waarvan ik de pootjes tot, 0,5mm had afgeknipt (dit kost een paar LED-tjes) en dan middels 2 gaatjes langs het plafond, boven de ruitenwisser naar binnen, niemand die het ziet. Die bij het luik is de makkelijkste, LED stangetjes langs de binnenzijde naar beneden het dek in, luik open en niemand die dat ziet! Navi lichten is een gedraaid hol stukje plastic uit de hobbyzaak doos met onbekende rest stukjes. Ik vermoed een Graupner lamp vulling 2 2delig. Dus doormidden 1/2 hoek weggesneden voor passend, en ets deel er boven op, klaar. LET wel op bij LEDs dat het onderste gedeelte geen licht doorgeeft, en dat je ze diep genoeg zet, de rest vullen met lijm om
verspreiding van licht te bevorderen. LED lampjes zijn het best van voren qua opbrengst. ze mat schuren geeft minder licht maar wel meer egaal rondom.