toch terug de motivatie gevonden om voort te bouwen. Nog een paar foto’s.
De verbeterde verschansingssteunen in de CNC machine.
En het resultaat. Nu moet ieder steuntje nog wel individueel aangepast te worden.
Ook nu maar ineens de verlichting in het achterste dekhuis inbouwen.
De ledjes voor de binnenverlichting zijn in serie geplaatst .
In het midden zie je het kleine paneeltje met de weerstanden.
Op 12V is er een voorschakelweerstand van 1K0
Voor de dekverlichting; de leds moeten juist licht geven en bijna geen uitstraling ben ik per led naar een voorschakelweerstand moeten gaan van 8K2. Zodra er 3V over de led komt, zelfs bij een stroom van 1,4 mA. is het feitelijk nog iets te sterk.
Nu mij niet vergissen bij het maken van de stekker. Ik moet die klemmetjes met een hand tangetje in elkaar nijpen. Een speciale tang ervoor bestaat wel maar toch iets te duur voor het gebruik in de Imara
En de aansluiting bovenop het waterdichte luik.
En dan aansluiten en alles even testen.
Zonder licht.
Met hutverlichting
En de dekverlichting
Nu alles werkt kan het deksel weer afgedicht worden met plastic tape. En is dit deel van de boot weer klaar voor een nieuw vaarseizoen.
De verbeterde verschansingssteunen in de CNC machine.

En het resultaat. Nu moet ieder steuntje nog wel individueel aangepast te worden.

Ook nu maar ineens de verlichting in het achterste dekhuis inbouwen.
De ledjes voor de binnenverlichting zijn in serie geplaatst .
In het midden zie je het kleine paneeltje met de weerstanden.
Op 12V is er een voorschakelweerstand van 1K0
Voor de dekverlichting; de leds moeten juist licht geven en bijna geen uitstraling ben ik per led naar een voorschakelweerstand moeten gaan van 8K2. Zodra er 3V over de led komt, zelfs bij een stroom van 1,4 mA. is het feitelijk nog iets te sterk.

Nu mij niet vergissen bij het maken van de stekker. Ik moet die klemmetjes met een hand tangetje in elkaar nijpen. Een speciale tang ervoor bestaat wel maar toch iets te duur voor het gebruik in de Imara

En de aansluiting bovenop het waterdichte luik.

En dan aansluiten en alles even testen.
Zonder licht.

Met hutverlichting

En de dekverlichting

Nu alles werkt kan het deksel weer afgedicht worden met plastic tape. En is dit deel van de boot weer klaar voor een nieuw vaarseizoen.