Bouwverslag CATERPILLAR 3516B GENERATOR

Pieter,

je maakt me wel jaloers bij iedere update met je bouwkunsten..maar het is een een genot iedere keer:beer:

Hallo Leon,

Bedankt voor je compliment.
SMILEY DANK JE WEL.jpg

Ik doe mijn best om er iets moois van te maken.

SMILEY PIETER  DE BOUWER.jpg

Update : 0073

Hallo allemaal,

Verder gegaan met het ombouwen van het standaard Wedico chassis naar een Pacton containertrailer.

Er moeten ook nog "fietsenvangers" aan de linker en rechterkant gemonteerd op de Pacton containertrailer.

Eigenlijk een "rare" omschrijving dat we dit in de volksmond "fietsenvangers" noemen, terwijl het eigenlijk een onderrijbeveiliging, of zij-afscherming heet.
De eerder gemonteerde messing onderdelen alvast in de etsende primer gespoten
De steunen worden van messing U profielen gemaakt, de zij afschermingsplanken worden van aluminium gemaakt.
HPIM9525.jpg

HPIM9524.jpg

Messing hoekprofielen gemaakt/gezet op de zetbank, voor de montage van de U profielen aan het chassis.
HPIM9526.jpg

Vier 2 mm gaatjes per hoekprofiel geboord voor de montage aan het chassis.
HPIM9527.jpg

De zes horizontale U profielen aan de schetsplaten gemonteerd/gesoldeerd, helaas geen foto's van gemaakt.
De 6 schetsplaten met de U profielen met M 2 bouten en moeren aan het chassis gemonteerd.
HPIM9531.jpg

HPIM9529.jpg

HPIM9530.jpg

De zes verticale u profielen aan de horizontale U profielen vast gesoldeerd.
Helaas hier ook geen foto's van gemaakt.
HPIM9532.jpg

De 3 assen met de standaard Wedico verenpakketten met de Super Single banden met velgen gemonteerd.
HPIM9533.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 0074

Hallo allemaal,

Verder gegaan met het ombouwen van het standaard Wedico chassis naar een Pacton containertrailer.

Er moeten ook nog "fietsenvangers" aan de linker en rechterkant gemonteerd op de Pacton containertrailer.

Eigenlijk een "rare" omschrijving dat we dit in de volksmond "fietsenvangers" noemen, terwijl het eigenlijk een onderrijbeveiliging, of zij-afscherming heet.
De eerder gemonteerde messing onderdelen alvast in de etsende primer gespoten
De steunen worden van messing U profielen gemaakt, de zij afschermingsplanken worden van aluminium gemaakt.

De onderrijbeveiliging aan weerszijden gemonteerd aan het Pacton chassis.
HPIM9534.jpg

HPIM9535.jpg

HPIM9536.jpg

Het Pacton chassis in de etsende primer gespoten.
HPIM9565.jpg

HPIM9566.jpg

HPIM9567.jpg

HPIM9568.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 0075

Hallo allemaal,

Het chassis moet nog in de standaard Pacton kleur blauw gespoten worden.

De zes Super Single velgen in de kleur blauw gespoten.
HPIM9572.jpg

Tevens de zes spatborden mat zwart gespoten.
HPIM9573.jpg

HPIM9571.jpg

Het verbouwde Wedico chassis en de veerpakket in de kleur blauw gespoten.
HPIM9570.jpg

HPIM9569.jpg

De matzwarte spatborden gemonteerd op de ophangbeugels.
HPIM9589.jpg

HPIM9590.jpg

Begonnen met het in elkaar zetten/monteren van het Pacton containerchassis.

De achterlichten, spatborden en de onderrijbeveiliging op het Pacton containerchassis gemonteerd.
HPIM9592.jpg

HPIM9594.jpg

HPIM9595.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Gave trailer hoor. Prachtig gemaakt en zeer mooie details. Toch effe wat anders dan een Tamiya of Hercules ombouw. Mijn complimenten!

Gave trailer hoor. Prachtig gemaakt en zeer mooie details. Toch effe wat anders dan een Tamiya of Hercules ombouw. Mijn complimenten!

Hallo Rolf,

Bedankt voor je compliment.

Smiley  2 Dikke duimen - kopie.jpg

Ik heb de containertrailer nagebouwd, volgens de Pacton containertrailer (1:1)
De containertrailer is nog niet helemaal klaar, deze wordt nog mooier, er moeten nog diverse details aangebracht worden.

Zoals je weet probeer ik altijd zo goed mogelijk een model na te bouwen naar een 1:1 model en probeer ik zo min mogelijk concessies te doen.

Update : 0076

Hallo allemaal,

Er moet nog een kleine materiaalkist gebouwd worden voor de containertrailer die rechtsachter gemonteerd moet worden.
De materiaalkist is nagebouwd naar het model van de materiaalkist van de 1:1 Pacton trailer

Helaas weinig foto's gemaakt van de bouw van deze messing materiaalkist.
De kist in elkaar gesoldeerd en netjes afgewerkt.
HPIM9574.jpg

Het deksel van de kist gezet op de zetbank en de scharnieren (zie rode cirkels) in het deksels gesoldeerd.
HPIM9575.01.jpg

HPIM9576.jpg

De messing materiaalkist met de 4 bouten in het deksel, gelijk aan de 1:1 materiaalkist.
HPIM9577.jpg

De sluiting van de materiaalkist, de M 2 boutjes moeten nog worden ingekort.
HPIM9578.jpg

HPIM9579.jpg

De sluiting aan de binnenkant van de materiaalkist zelf.
HPIM9584.jpg

De materiaalkist aan de onderkant.
HPIM9583.jpg

De materiaalkist geopend.
HPIM9588.jpg

De materiaalkist gesloten.
HPIM9582.jpg

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Back