bouwverslag duwboot

yep, resize image aanklikken en kies dan voor 640x480, dat is zeker niet klein en prima te zien.
Maar dat laad een heel stuk sneller.

Overigens heb ik toch even op de vorige pagina gekeken en een heel bekend samenstel gezien :p
Het duurde wel heel erg lang tot de foto's geladen waren.
Te veel van dit soort foto's in de lange topics en je zit zo aan je limiet

Het zal het voor jou met uploaden ook wel lang geduurd hebben, 3 foto's 8 mb.
Als je ze verkleind (op je pc) voor het uploaden gaat het plaatsen ook veel sneller voor je.

Ik zag inmiddels dat het gelukt was, en zeg nou zelf: 284 kb of bijna 3 mb dat scheelt een hoop.

Laatst bewerkt:
ja ook met de kwaliteit van de foto's, jammer genoeg, maar het is te zien
het laden viel opzich wel mee
waar ben je nu? wij liggen nou in Lelystad
goh trap net op de toeter, terwijl de buren aan het slapen zijn..........

Laatst bewerkt:
Met die "kieren" zal het wel goed komen denk ik maar wat je misschien nog wel kan doen voordat je de romp in de polyester zet is dat je de schroeven verzinkt in de romp zodat de kop van de schroef gelijk komt met de buitenkant van de romp.
Ik vind het wel een leuk project en blijf het volgen. Succes ermee!

Groeten,
Peter

Waar ik ben, wil jij niet weten....

Ze hebben het weer voor elkaar
1240 ton geladen, de laatste 10 ton moest uit een ander ruim.
Dat luik op de zeeboot krijgen ze niet open en inmiddels is het al bijna middag de volgende dag.
Als het goed is mogen we nu eindelijk de laatste 10 ton ophalen en dan bovenlangs naar Hengelo....

ik ben gister niet echt aan het werk geweest met de boot, maar hoop dat vandaag wel te kunnen doen, ben namelijk ook mijn buitenboord motor aan het spuiten, en aan het verven, die schroeven verzink ik

het forum resized de foto al uit zichzelf ik upload altijd bij imageshack zonder resizen. als ik dan de link hier plak resized het forum het automatisch

ja bij mij ook, maar die foto's zijn zo groot, die moeten eerst helemaal laden, en dan verkleind het forum de foto pas

Waar ik ben, wil jij niet weten....

Ze hebben het weer voor elkaar
1240 ton geladen, de laatste 10 ton moest uit een ander ruim.
Dat luik op de zeeboot krijgen ze niet open en inmiddels is het al bijna middag de volgende dag.
Als het goed is mogen we nu eindelijk de laatste 10 ton ophalen en dan bovenlangs naar Hengelo....

Dan is er de laatste 22 Jaar ook niks veranderd he.
Dat was vroeger ook al zo hoor.
Dacht je gauw even te laden: kwam er weer een kink in de kabel Weg tij.
Mooi naar de klote dus
mvg
Frederik:D :D

Tankvaart!:thumbsup: Al heb ik ook al eens 15 uur gelegen voor 1050 ton.......

soms moeten wij ook laden in Delfzijl en daar zijn bijna altijd problemen, laats heeft ie ook in de fik gestaan, mooi!

Agja binnenvaart, enige wat je daarin zeker weet is de dag dat je naar huis gaat;)

Hmmm was dat maar zo.
Als je zelfstandig bent en dus geen vrije tijdsregeling hebt, zoals ik....
Kun je pas naar huis als het schip goed ligt en aangezien we vaak genoeg op woensdag moeten laden wat uiteindelijk vrijdag avond blijkt te worden, zijn me al heel wat weekenden door de neus geboord.

Maar hoe staat het met je bootje Jeroen?

ik heb vandaag de ''kieren'' dichtgemaakt, ik hoop morgen aan het schuren en aan het plamuren toe te komen, foto's volgen

hoekinderompopdetafel.jpg

hier alles dichtgemaakt, met balsa

hoekvanachterstuurboord.jpg

hier bezig met het maken van de hoek

schroevenverzonken.jpg

hier de schroeven verzonken

deduwbootopdeluiken.jpg

de boot op de luiken

rondehoekduwboot.jpg

hoek

zo ver ben ik gekomen

ik vind het er netjes uitzien hoor. Die ronde hoeken ook, echt netjes. Die blijven ook zo. Das stevig genoeg als ik dat zo zie. En opeens heb je een casco. Zit ie nou overal al dicht of moet je nog ergens wat maken. Buiten het dek om dan he.

Bouwde jij hem ook niet 1:25?

ja hij is nou zo goed als dicht, alleen de gaten voor de schottels moeten er nog in,
en er komt nog wel een laagje polyester overheen, omdat dat balsa zo dun is
je zit dicht in de buurt, het is 1:26, precies 1 meter

ah ok, gaten? moet er niet een hoek uit. maargoed. je kan al snel opeens aan de opbouw beginnen. Als je het casco maa heb. Hierna begint het pas eiglijk.

Ik heb mijn platen ook uit de gamma. Officiele naam is 3 mm triplex hobby hout

Back