Bouwverslag(en) Hydromite

TGXnut zei:
Hopelijk heeft iedereen nu gezegd wat hij wilde zeggen en kunnen we weer verder met de hobby

Dus klaar? Ik ga er niet de bezem door halen hoor, geen doen. Dan moet ik allemaal teksten gaan editen om het nuttige over te laten.

hou het gewoon leuk en heb een beetje respect voor elkaar.

:ontopic:

Boot is verder goed gelukt, vaart lekker (zolang de koolborstels het uithouden) en die van Aad schiet ook al lekker op

Dus idd verder ON-TOPIC

Gisteren nog eve met het roer bezig geweest! ook al een deel in elkaar gezet! hier nog even een fototje die ik al eerder aan TGXnut heb laten zien.
roer0048wy.jpg

boven aan zie je ook nog de flex-as.

Groet, aad

Hoi manne !

Gisteren thuis het filmpje gezien en dat ziet er allemaal goed uit hé :wink:
-
Voor zover ik er iets van ken natuurlijk :oops:
-
Veel vaar ( vlieg ) plezier verder !

grtz

Heb ook een vraagje !

Heb tweedehands jullie genre zien staan voor 70 euro !
Maar is dit iets of is het rommel?

Hier een foto ervan,

normal_13699358.gif

Het is maar een hoor en heeft twee motoren ,,
Zou dit wel durven kopen juist maar voor de afwisseling,,

grtz

het ziet er leuk uit die boten maar het valt onder de speelgoed voor kinderen.

ze zeggen ook dat het de 40 km/h haalt maar daat geloof ikj weinig van.
vrij grote boot met maar 2 keer een 400 motor.
daarvan geloof ik nooit dat het de 40 kan halen..

greetz jaimy

nou, dan gooi ik ook even mijn hydromite hierin. Boot is vergroot tot 70cm..

IMAG0098.jpg

begin van de run..
stilhydro.jpg

uit de bocht het rechte stuk weer op..
hydroontherun.jpg

De romp gebouwd uit balsahout van 2mm en 2,5mm in combinatie van 3mm triplex waar de turnfin zit, de spiegel en de motorsteun.
Geheel is in de epoxy met 25gr doek gezet en glad geschuurd.

grtz 8)

hey jongens,

Ik ga nu bijna de as aan de boot bevestigen, alleen nu had ik een vraagje! hoe diep moet de schroef onder de boot komen te zitten?

groet, aad

ow ja! idd! dat zie ik nou ook op foto's! dan zit er een gleuf zodat je hem kan verschuive!

Bedankt!

groet, aad

bstar zei:
hey jongens,

Ik ga nu bijna de as aan de boot bevestigen, alleen nu had ik een vraagje! hoe diep moet de schroef onder de boot komen te zitten?

groet, aad

Ik heb als uitgangs punt de as zo zitten dat als je de hydromite op de drijvers en de as (zonder schroef) laat staan deze ongeveer horizontaal staat.

Jock

Oke jock! bedankt nog voor deze tip!

Ik ben nog druk bezig met het bedenken hoe ik die houder ga maken! (waarom kan je alu nou niet soldere :cry: :cry: ) Ik heb al wel een beetje een idee maar daarvoor moet ik nog wat messing zien te regelen!
weet iemand anders nog metalen die je kunt solderen?

Groet, aad

Hey jonges,

Ik ben inmiddels aan het spuite geweest, en de bovenkant is nou 2 keer gegrond en 1 keer rood.

Nu ben ik bezig met de onderkant. als die gespote is, zal ik wel wat foto's posten.

Enne, dat de spoiler kan zorgen dat er een stuk van de boot meegeropt word als hij over de kop gaat of zo, daar zal ik geen last van hebben! hij breekt echt heel snel!! op dit moment ligt hij er dus ook af wat ik niet zo erg vind omdat dit makkelijker is met spuiten e.d. Ik heb ook al een luchthapper gemaakt alleen moet ik nog een beetje kijken waar die komt.

groet, aad

Back