@ Plotterwelt vs Ultimate: spijtig genoeg veel berichten van jullie verwijderd.
Een paar weken vakantie gehad , maar helaas niet veel aan m'n toestel gedaan , ik weet niet waarom , maar het ging niet vooruit.
Een paar dagen geleden heb ik voor de bevestiging van de motorkap blokjes gemaakt en vastgelijmd. De motorkap wordt bevestigd met inslagmoeren en nylon bouten.
Voor het staartwieltje (of sleep) inslagmoeren bevestigd:
Bekabeling voor de 2 hoogteroer servo's:
En dan was het hoogtijd om te folien ..... veel folien ... er zijn nogal wat meters doorheen gegaan.
Voor de gebogen strepen maak ik gebruik van een metalen verende lineaal van een goeie meter die eenvoudig te buigen is. Met wat magneten op de werkbank kan je zo een mooie lijn uitzetten waarlangs je kan snijden:
Dat was dan toch minstens 9 meter folie in totaal:
Eventjes al naar het zwaartepunt gekeken en er gaat nog een hoop gewicht van voren bij moeten (ca 12 cm meer naar voren). Volgens plan nog demper,bocht, spinner, uitlaat, servo's, smoke, electronica etc.. ik hoop dat dat genoeg gaat zijn.
Vandaag eindelijk nog een rekening van PEFA gekregen of ik het restant voor de portokosten wil betalen 2 WEKEN !!! nadat ze demper teruggeleverd hadden gekregen. Zal nu nog wel een goede maand duren voordat de juiste geleverd wordt :-/ ,eerste en laatste keer dat ik zaken doe met dit bedrijf.
Staat op het programma nog:
-landingsgestel maken (plamuren en schuren) met eventueel wheelpants.
-motorkap verder afwerken
-canopy bestellen
-prop en spinner bestellen
-rudder servo inbouwen en aansluiten
-gasservo inbouwen en aansluiten
-smoke systeem inbouwen
-uitaat .. als die eenmaal binnen is inbouwen.
-emcotec aan-uit schakelaar bestellen en inbouwen.
-en hier en daar nog wat kleine dingetjes die ik ongetwijfeld vergeten ben.
Nog wat vraagjes;
*Welke prop raden jullie aan, ik wil denk ik 3-blads , de gebruiksaanwijzing zegt: 22x12 / 24x10 / 24x12. Wat raden jullie aan?
*Spinner , iemand een leuk adresje waar ik props en spinner kan kopen?
* De shoke moet die ook op een servo worden aangesloten?
* Ik neem aan dat er een schakelaar tussen ontsteking en lipo moet komen... is dat iets speciaals? (linkje ??)