Vorige week erg weinig gedaan.... veel dingetjes tussendoor gekomen en niet veel zin gehad om te bouwen. Wat verder gegaan met bespannen van de andere vleugelhelft.
Bij de vleugelhelft die klaar is de rudderhorns en scharnieren ingelijmd.
Ook de servo (met titanium gear) bevestigd
:
Mooi pakketje is binnengekomen met de motor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van 3W. De afwerking vind ik voor een "A" motor schandalig, veel scherpe randen, en delen die slecht uit de mold zijn gekomen.
Hier bijvoorbeeld een stukje aluminium wat niet goed uit de matrijs is gekomen:
Is dat "normaal" ? of heb ik een maandagmorgen motor?
Vandaag eindelijk de moed verzameld om de motorkap te maken van glasmat en epoxy. Ik moet eerlijk zeggen dat het meeviel , ik vind het ongeloofijk dat je dat glasmat zo kan vervormen zonder rimpels erin te krijgen....
Ben benieuwd wat het morgen gaat zijn als de epoxy is uitgehard.
Een paar vraagjes:
-De 3W motor, is dat "normale gang van zaken" , of terugsturen?
-De motor; kan ik deze bevestigen met draadstangen (8mm is denk ik het gat in de carter van de motor). Dus draadstangen van laten we zeggen 10 cm aan et motorschot bevestigen, en de motor aan de andere kant van de 4 draadstangen. Van gewicht gaat het denk ik niet veel uitmaken of ik draadstangen, aluminiumbussen draai van 2 cm dik en 10 cm lang , of zo'n motorbox maakt van hout. Gewicht zal vrijwel hetzelfde zijn denk ik .
Thanks,
Cor
Bij de vleugelhelft die klaar is de rudderhorns en scharnieren ingelijmd.
Ook de servo (met titanium gear) bevestigd

Mooi pakketje is binnengekomen met de motor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van 3W. De afwerking vind ik voor een "A" motor schandalig, veel scherpe randen, en delen die slecht uit de mold zijn gekomen.
Hier bijvoorbeeld een stukje aluminium wat niet goed uit de matrijs is gekomen:
Is dat "normaal" ? of heb ik een maandagmorgen motor?
Vandaag eindelijk de moed verzameld om de motorkap te maken van glasmat en epoxy. Ik moet eerlijk zeggen dat het meeviel , ik vind het ongeloofijk dat je dat glasmat zo kan vervormen zonder rimpels erin te krijgen....
Ben benieuwd wat het morgen gaat zijn als de epoxy is uitgehard.
Een paar vraagjes:
-De 3W motor, is dat "normale gang van zaken" , of terugsturen?
-De motor; kan ik deze bevestigen met draadstangen (8mm is denk ik het gat in de carter van de motor). Dus draadstangen van laten we zeggen 10 cm aan et motorschot bevestigen, en de motor aan de andere kant van de 4 draadstangen. Van gewicht gaat het denk ik niet veel uitmaken of ik draadstangen, aluminiumbussen draai van 2 cm dik en 10 cm lang , of zo'n motorbox maakt van hout. Gewicht zal vrijwel hetzelfde zijn denk ik .
Thanks,
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: