"weekend" voorbij, tijd om een weekje te werken... dus tijd om m'n verslag bij te werken
Dank voor de tips en complimenten.
Wat betreft de motor , dat gaat nog een moeilijke keus worden, ben erop geattendeerd dat de DA weer mooier draaid als de MVVS... pfff moeilijk moeilijk moeilijk. Gelukkig heb ik nog eventjes de tijd om de motorkeuze te bepalen. Zowel merk als het aantal cc. Dus als er nog meer mensen een mening hebben , dan hoor ik het graag.
Het verslag. Het toestel begint nu echt op te schieten, deze week de andere vleugelhelft afgemaakt. Het meeste werk was weer de neus en eindlijst in vorm schuren.
In het stabilo heb ik een pvc buisje gelijmd voor de geleiding van de servo-kabel, want ben er zeker van dat ik het kabeltje anders kwijtraakt.
Zowel beide vleugel-en stabilo tips voorzien van wat hout, ook alle scharnieren trouwens geplaatst:
De vleugelbuis uitgelijnd dmv een touwtje naar de staart. (op de achtergrond een hele berg schaafsel en zaagsel van het in model brengen van de neus en achterlijsten)
En daar is tie dan .. de motorkap
M'n freesmachine heeft er 5 uur over gedaan en hij past precies. (alleen moet ik nog de "tabs" afsnijden en hem licht schuren).
Om er een motorkap van te maken van glasmat en epoxy ga ik zodirect een
apart draadje openen , want ook dat gaat erg nieuw zijn voor mij.
En daar is tie dan... wat is die mooi!!! en groot!!!
Dan staat nog op het programma:
-pull- pull systeem voorbereiden voor het rudder
-servo's en electronica inbouwen
-inbouw landingsgestel voorbereiden.
-motorkap maken
-ruwbouw schuren en waar nodig wat plamuren
-oracover
-motor inbouwen
-canopy regelen...... daar ga ik wat hulp bij nodig hebben om een passende te vinden. Maar daar kom ik later op terug.
en dat was het zo'n beetje denk ik.
Wordt vervolgd,
Cor