Dank Alexzzz.
Gisteren veel gedaan, nu begint het echt op te schieten.
De bovenkant van de motordome is ook helemaal dicht , is nu een "stevige" box geworden.
Begonnen met het balanceren van de prop en spinner, prop was redelijk in balans, moest maar een klein beete bijgewerkt worden. Spinner was een ander verhaal, daar moest veel aan gedaan worden , ben begonnen met de achterplaat, eerst wat materiaal wegnemen, daarna maar aan de andere kant wat epoxi toegevoegd. Hetzelfde met de cone van de spinner.
Dan begon een klusje waar ik best wel tegenop zag. Het hardsolderen van de bocht. Het was de eerste keer en heb het maar een keertje voor zien doen. Eerst had ik de vlam veeeeel te heet , het begont al met een gaatje in een van de buizen ( ik vond de druk in de zuurstoffles al zo snel teruglopen :schrik: ). De bocht is nu zeker zijn gewicht in zilver waard ... volgende keer maar eens met goud proberen.

Het verdient zeker geen schoonheidsprijs , maar het zit vast en het is dicht:
2e Stuk ging al een heel stuk beter:
De hele uitlaat ingebouwd:
Meteen ook de tankjes ingebouwd:
Gisteravond laat het gehele toestel in elkaar gezet , want ik was erg nieuwsgierig wat het zwaartepunt nu deed met de complete bocht en de vleugel naar achter verplaatsen. Blijkt dat het precies goed is
Als alle elektronica erin zit kan ik zelfs nog wat spelen met de lipo's voor het zwaartepunt.
Een vraagje ivm de tankaansluitingen. Bij methanol motoren heb je een aansluiting naar de carburatuer en eentje naar de uitlaat voor overdruk in de tank. Hoe zit dat bij benzinemotoren? Ik heb namelijk geen nippel op de uitlaat voor een overdruk slang.
Ik zei hierboven dat de bocht "dicht" was , dit is niet helemaal waar ,
het buigbare gedeelte is niet 100% dicht, wel waar het gesoldeerd is , maar niet de slang zelf ,het is minimaal en ik vind het ook logisch ( Druk opgezet en in het water gelegd), want zonder dat er wat speling in een metalen slang zit , zal het nooit kunnen buigen . Ik neem aan dat het vanzelf dicht gaat zitten door olien en afzetting, maar toch nog ff de vraag of het idd normaal is.
Groeten,
Cor