Nou,
Daar ga ik dan. Voor ik het vergeet een Goed en Gezond nieuw jaar voor iedereen.
Ik heb er wel even over getwijfeld maar nu moest het er toch maar eens van komen. Een bouwverslag :!: Oh oohhh wat doe ik mezelf aan
Mijn keuze is gevallen op een verslag van een Extra 330S die ik op dit moment aan het bouwen ben. Het doel van dit toestel is het vervangen van mijn Wigens Z250 voor de F3A-X wedstrijden (om er vervolgens achter te komen dat het allemaal toch aan de piloot ligt
). Maar nu even zonder gekkigheid. De Wigens vliegt prima maar is relatief snel in vergelijking met de toestellen die nu in de F3A-X meevliegen. Ikzelf vindt een langzamer vliegbeeld mooier. Tevens laat de lagere vleugelbelasting het toe om meer freestyle achtige manouvres uit te voeren. En ook daar wil ik wat meer mee expirimenteren.
Maar ja wat doe je dan. Ik ben tijdens de bouw en het gebruik van de Wigens achter gekomen dat het knap lastig is om goed en degelijk te bouwen en repareren aan glasvezel rompen. Iets wat ik nu wel onder de knie heb maar wat ik echt heb moeten leren. Tevens is zo'n romp in de staart over het algemeen erg zwaar. Lage krachten en toch een volle romp. Het een en ander bracht mij er toe om eens naar houtbouw te kijken. In de TOC kon het ook dus waarom in de F3A-X niet :?: In Amerika hebben ze behoorlijk wat grote houtbouw modellen, maar de (vlieg)kwaliteit is een gok. Toen ik dan ook in Nederland een houtbouw Extra zag vliegen was de keus snel gemaakt: Die moest ik hebben.
Het toestel bleek een eigen ontwerp en het zat net over de 10Kg. Het vlieggedrag was zeer neutraal en de resultaten met dit toestel in de F3A-X in 2004 zijn uitstekend.
Tot zo ver mijn eerste bericht. Vanmiddag misschien meer over bouwen van het toestel
Mark
Daar ga ik dan. Voor ik het vergeet een Goed en Gezond nieuw jaar voor iedereen.
Ik heb er wel even over getwijfeld maar nu moest het er toch maar eens van komen. Een bouwverslag :!: Oh oohhh wat doe ik mezelf aan

Mijn keuze is gevallen op een verslag van een Extra 330S die ik op dit moment aan het bouwen ben. Het doel van dit toestel is het vervangen van mijn Wigens Z250 voor de F3A-X wedstrijden (om er vervolgens achter te komen dat het allemaal toch aan de piloot ligt

Maar ja wat doe je dan. Ik ben tijdens de bouw en het gebruik van de Wigens achter gekomen dat het knap lastig is om goed en degelijk te bouwen en repareren aan glasvezel rompen. Iets wat ik nu wel onder de knie heb maar wat ik echt heb moeten leren. Tevens is zo'n romp in de staart over het algemeen erg zwaar. Lage krachten en toch een volle romp. Het een en ander bracht mij er toe om eens naar houtbouw te kijken. In de TOC kon het ook dus waarom in de F3A-X niet :?: In Amerika hebben ze behoorlijk wat grote houtbouw modellen, maar de (vlieg)kwaliteit is een gok. Toen ik dan ook in Nederland een houtbouw Extra zag vliegen was de keus snel gemaakt: Die moest ik hebben.
Het toestel bleek een eigen ontwerp en het zat net over de 10Kg. Het vlieggedrag was zeer neutraal en de resultaten met dit toestel in de F3A-X in 2004 zijn uitstekend.
Tot zo ver mijn eerste bericht. Vanmiddag misschien meer over bouwen van het toestel
Mark