De rompen ook klaas? De opbouw en andere onderdelen kwast ik wel. Maar gaat me om de romp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De rompen ook Christian. Bugsier 3 en Raffaele Cafiero afgelakt met Humbrol, Smit Finland en Arnafjord met Revell. R C zit als basis een laag of 5 Epifanes blanke lak op. Destijds secundaire arbeidsvoorwaarden bij mijn eerste wekgever. Verder niks gegrond, vetvrij gemaakt met wasbenzine en 2 lagen lak (zijdeglans) er op. Groot penseel met zachte haren gebruikt. Epoxy van Arnafjord alleen dof geschuurd. Bedenk dat het werkschepen zijn, waar mee gevaren wordt en geen museum-exemplaren. Vergeleken met grote potten verf is Humbrol en Revell duur, maar je blijft niet met indrogende resten zitten. Nog even naar het werken met roller(tje)s. Ben altijd een fan geweest van kwasten en dat gaat me goed af. Een vriend van me had eens een paar deuren geverfd met de roller. Zag er prima uit, maar ik had het idee dat het nog mooier kon. Dus mijn deuren gerold, nadat ik mijn licht had opgestoken bij een beroepsschilder. Het resultaat mocht er zijn, want niemand geloofde dat ze gerold waren. Die zijn gespoten hoor! was de conclusie. Advies van de vakman: Royaal opzetten, goed verdelen en dan er nog eens heel licht overheen om eventuele luchtblaasjes te elimineren. Dus misschie toch eens een proef doen met de kleine rollertjes, waar Bert V. naar vewees. Bert is een perfectionist en kijk eens door een loep naar zijn Ebba Victor. Zo glad als een aal. Gr. Klaas.
Christiaan, hierbij de ralnummers van de kleuren van de Fairmount zoals ze vermeld staan bij modelbouwshop Nederland Groen is No. 6018 Blauw is No. 5002 Oranje is No. 2011 deze zijn te verkrijgen bij de volgende zaak in Nederland https://www.werkenmetmerken.nl/nl/motip_deco_colourspray_hoogglans_ hier kan je het juiste ralnummer ingeven en deze verder opzoeken vermoedelijk zij n ze in andere zaken ook wel te verkrijgen. Bedankt voor het vermelden van het stuurhuis interieur, heb deze ook gedownload nadat ik dit op uw verslag had gelezen
Hoi,
Kleinere onderdelen verf ik zelf met de kwast en humbrol verf.
Alle grotere vlakken met de airbrush.
Heb een goede starterkit gekocht.
Compressor en spuit.
De spuit heeft 3 naalden om verschillende groottes vlakken goed te bewerken.
De compressor heeft een ingaande en uitgaande kant
Ik kan dus ook als ik onderdelen in de epoxy zet en ze zijn bewerkelijk een vacuumzak gebruiken.
Dan zit de glasmat helemaal vlak tegen het werkstuk aan.
Is vooral met ronde vormen een uitkomst.
Dat gedeelte bij het lierhuis is als ik het goed heb de tabernakel. Gr. Klaas.
Hallo,
Die vacuüm zakken voor een stofzuiger zijn niet goed.
Je moet eens googelen op repareren van windsurfboards mbv vacuüm.
Daar gebruik ik het het meest voor.
Ik maak de zakken zelf van speciale folie en plaktafel.
Dan een aansluiting voor de pomp erin werkstuk er in en dan de lucht eruit nadat alles met epoxy is bewerkt
Na 2 uur de pomp af en door laten harden.
Ehhh.... Christian:
ik weet niet of Meester Max een beetje corpulent is; zo ja, kun je hem prima gebruiken als extra gewicht tijdens het lijmen. Maar het Kind in de kribbe zet wat dat aangaat waarschijnlijk weinig zoden aan de dijk...Tenzij dat het een uiterst stevige krib is.
Hoe dan ook: hou je roer weer recht en behouden vaart. En kijk uit voor blondjes op een heuvel in Duitsland.
Christian, ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb ook de inrichting uitgeprint en er staat op vermeld dat de zwarte lijn onderaan juist 15 cm lang moet zijn om de juiste schaal te hebben, op mijn uitprint kwam ik maar aan 14,2 cm dus ik moet nu uitzoeken hoe ik die pdf file kan vergroten tot de juiste schaalverhouding.
Wanneer dit helemaal af is wil ik graag een laagje lak over het geheel spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke lak kan ik goed toepassen op dit met inkt bedrukte papier?
is het met een inkjet of een laser printer geprint??
Laser printer, geen probleem kan je gewoon met een spuitlak afwerken.
inktjet printer, kan ook met spuitlak maar hier moet je voorzichtig te werk gaan, lees " zeer dunne laagjes spuiten van wat verder vandaan. Na een 3 tal dunne laagjes is het ok.
als je druppel vorming krijgt lost de inkt namelijk op.