Bouwverslag Foka4 ( Rosenthal romp )

Dirk, jammer genoeg zijn de Foka4 mallen bij Moeller al meer dan 2 jaar niet meer te gebruiken.
Ik heb de Sagitta013 vleugels en stabilo's bij hem laten maken, super kwaliteit.
Ik heb alles persoonlijk bij hem in Dortmund opgehaald en toen ook interesse getoond voor de Foka4 vandaar dat ik jouw verhaal ken.
Hij heeft ook nog een ASK21 mal liggen, klaar voor productie maar hij heeft het gewoon veel te druk.
Heb eens met een Bruckmann Foka4 met grotere rolroeren gevlogen maar ik was niet zo onder de indruk van het SD6060 profiel, leuk als je alleen maar acro vliegt.

Harry

Ha Dirk,
Volgens mij heb je geen tijd om al die onderzoeken te bezoeken, en al helemaal geen tijd om maar wat beter te worden.als ik dit lees wat je nog allemaal wilt wat je gaat maken.
:offtopic:
Hallo Harry,
Nu het weer wat beter is hier vermaken we ons wel hier, maar we gaan deze vacantie ook naar een modelvliegveld in de buurt nl die in calella dat is ong 55km hier vandaan.En nogmaals bedankt voor het sturen van die links

mvg

Ha Dirk,
Volgens mij heb je geen tijd om al die onderzoeken te bezoeken, en al helemaal geen tijd om maar wat beter te worden.als ik dit lees wat je nog allemaal wilt wat je gaat maken.

Erick,
De onderzoeken bezoeken is géén probleem, maar die lange wachttijden éér je bij de dokters geraakt en soms weken wachten op de uitslagen... Je zou voor minder in een dipje zitten. Maar goed, volgende week zullen de resultaten misschien opheldering brengen en daarom moet ik zorgen dat er wat ligt voor ALS het beter gaat :wink: :smile:

P.S. Heb voorbije weken eens een grote opruiming gehouden wat vliegtuigen betreft...Had er véél te véél staan ( 19 toestellen met 2,4 Ghz.ontvangers in plus de 6 toestellen van Sam ) daarentegen brengt het ook weer geld in het laadje voor NIEUWE projecten...

Mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Erick,
De onderzoeken bezoeken is géén probleem, maar die lange wachttijden éér je bij de dokters geraakt en soms weken wachten op de uitslagen... Je zou voor minder in een dipje zitten. Maar goed, volgende week zullen de resultaten misschien opheldering brengen en daarom moet ik zorgen dat er wat ligt voor ALS het beter gaat :wink: :smile:

Mvg

Dirk

Mijn dipje zal nog een tijd aanslepen als je het mij vraagt...
Kreeg te horen dat ik Fibromyalgie heb :( >>> is niet levensbedreigend , maar wel zéér vervelend.

We geven desondanks de moed niet op en gaan weer verder met andere onderzoeken

Laatst bewerkt:
Mijn dipje zal nog een tijd aanslepen als je het mij vraagt...
Kreeg te horen dat ik Fibromyalgie heb :( >>> is niet levensbedreigend , maar wel zéér vervelend.

We geven desondanks de moed niet op en gaan weer verder met andere onderzoeken

Hoi Dirk,
Dan weet ik wel wat je mee kan maken, 't komt altijd onverwachts opzetten waneer je het niet wilt.En je word er zelf voor je gevoel er ongemakkelijk van want je kunt niet 't ding doen die eigenlijk gewoon voor de hand liggen om te doen.
Ik kan je beterschap wensen maar ik weet dat 't nooit meer over gaat,of je zou naar Spanje kunnen verhuizen dat zou wel kunnen verlichten.

mvg

Hoi Dirk,
Dan weet ik wel wat je mee kan maken, 't komt altijd onverwachts opzetten waneer je het niet wilt.En je word er zelf voor je gevoel er ongemakkelijk van want je kunt niet 't ding doen die eigenlijk gewoon voor de hand liggen om te doen.
Ik kan je beterschap wensen maar ik weet dat 't nooit meer over gaat,of je zou naar Spanje kunnen verhuizen dat zou wel kunnen verlichten.

mvg

het ergste van al is dat deze " kwaal " bij de meeste mensen als niet " geloofwaardig " overkomt .... een uitvlucht om te zeggen.
Blijkbaar hebben er méér mensen dan je denkt last van...

We zullen het er maar bijnemen en het beste ervan maken;)

mvg

Dirk

Eén van de teamleden met véél ervaring op GFK en CFK gebied heeft dit speciaal voor mij gemaakt... ( moet nog op maat gemaakt worden )
Kon ook wel direct in CFK gemaakt , maar zo zie ik beter wat ik doe ( zwart maken is voor later )

full

Het voorste gedeelte van de cockpit in GFK ipv het originele pvc.
Waarom ? omdat ik de cockpit vanvoor zwart wil spuiten en lak beter hecht op GFK dan op pvc:yes:

Zo zou de cockpit er moeten gaan uitzien..... Heb contact met iemand uit Zwitserland die het ook zo gemaakt heeft.
Op de scheidingslijn van de PVC en de GFK komt er een klein spantje te zitten zodat het geheel goed verlijmd kan worden.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dirk, ik ben benieuwd hoe jullie de Canopy vergrendeling inclusief het schuif mechanisme van de Canopy hebben opgelost of nog gaan oplossen (als het kan met foto's) :confused::confused:

Groeten vanaf ons vakantie adres (Merdingen Breisgau)

Harry

Waarom mogen wij die, kennelijk zeer fraaie oplossing, niet bewonderen? :confused:

FOTO's !!!!!!!! ;)

Dirk.

Dirk,

Het probleem was dat ik voor de bouwverslagen regelmatig foto's moest verwijderen daar het maximum aantal 100 bedraagt...
Heb mij deze nacht rond 04u30 :confused: ( kon toch niet slapen ) vriend van het modelbouwforum.nl gemaakt en heb nu dus een veel groter aantal foto's ( 750 ) die ik kan posten.

Komt wel in orde straks of zo :smile: ( of stuur jouw emailadres via pb en ik stuur ze door )
mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Mooie constructie; maar moet je nou eerst die mooie constructie gebruiken om dan pas de ontvanger in te schakelen ?? (dus eerst de kap eraf om dan pas in te schakelen)
Bij de 31 schakel ik eerst de ontvanger in en ga dan, of de kap open maken of vliegen .
Functionaliteit ?????...............

Arno, misschien zit er wel een klein EMCOTECje ergens verborgen met zo'n klein lief rood magneetje om de ontvanger in te schakelen :D:D

Maar met zo een vernuftige constructie lijkt het mij geen straf om de kap te openen, zeker niet met wat toeschouwsters in de buurt ;)

We gaan toch niet te serieus worden hoop ik??

Groetjes,

Har

Back