Bouwverslag Fourstar 60 Electro

Gewicht van de rolroeren .
673849649a72091b7.jpg

Van het stabilo met de hoogte roeren .
673849649a723451b.jpg

En het zijroer met vin (nog onbewerkt)
673849649a726c3a1.jpg

Straks maar eens scharnieren inbouwen en dan kan de folienbout aan . :D

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Hugo

Linkje graag van die foto's. Altijd leuk om eens te bekijken.. Mooie ronde neus... En 4T natuurlijk, ik heb al een 15cc 4T klaarliggen voor de mijne...

Ik heb de foto's uit dit topic, post 32: SIG Four Star 60 modifications
Veel meer staat daar niet in, maar ik heb de poster al gesproken en ik krijg een heleboel foto's toegemailed van hem. Hij heeft de neus dus rond gemaakt, en de cockpit 7" (zeg'tie, maar dat lijkt me wat veel) naar achteren verschoven. Het is de originele cockpit, maar dan een stukkie kleiner geknipt. En hij heeft het stuk dat vrij komt door de cockpit te verschuiven, en het turtle deck (Nederlands?) mooi rond gemaakt met spantjes en dunne balsa bekleding. Verder heeft hij er een clipped wing versie van gemaakt, door de buitenste box van iedere vleugel weg te laten.. Dit komt uiteraard de roll-rate ten goede, en zorgt ervoor dat de landing wat minder 'floating' is. Dat laatste heb ik al vaker gelezen over dit toestel, het clippen wordt vaak gedaan om die reden.

Ik zou hem zo willen bouwen, misschien nog met iets taps toelopende vleugels, en retracts. Maar ja, ik ben nog met veel andere projecten bezig, en zoveel tijd en geld heb ik nou ook weer niet...

Hugo

Laatst bewerkt:
Nog even on-topic: gaat netjes, Johan, zoals we van je gewend zijn.

@ Awol: Als je aan de romp begint, maak dan een deel van het deck voor de cockpit (of met cockpit en al) afneembaar. Ik weet inmiddels hoe 'leuk' het is om bij iedere accuwissel je toestel ondersteboven te moeten leggen en de vleugel te demonteren!

Hugo

Nog even on-topic: gaat netjes, Johan, zoals we van je gewend zijn.

@ Awol: Als je aan de romp begint, maak dan een deel van het deck voor de cockpit (of met cockpit en al) afneembaar. Ik weet inmiddels hoe 'leuk' het is om bij iedere accuwissel je toestel ondersteboven te moeten leggen en de vleugel te demonteren!

Hugo

Ik was al aan het puzzelen geweest om dit op te lossen en was tot dezelfde conclusie gekomen, wil de hele cockpit afneembaar gaan maken.

Dat heb je goed gezien Jeron , zijroer om 2cm en de rolroeren om 1cm en dat bij minder geschatte 1/3 minder gewicht .

Word geen ragbak maar een " les " kist . :D

Morgen ga ik beginnen met de randen van de roeren te bespannen om de scharnieren in te bouwen en te zekeren met coctailprikkers .

Mvg Johan

Ah. Leesvoer. Dank u heren....

Johan, ik ben bang dat die van jou toch erg licht wordt, en daardoor niet echt als leskist geschikt zal zijn....

Daar hat ik al aan gedacht Frank .

Hij krijgt op het CG een kastje waar hij bv zijn eigene reserve lipo's kan meenemen . ;)

Zo kan Ik het model als het nodig zou zijn aan de weersomstandigheden aanpassen .

Mvg Johan

Het is nog al rustig hier .
Stilte voor de storm ? :D

Ben begonnen met het folien van de randjes om de scharnieren te kunnen plaatsen van de roeren .

Als de motor er is kan ik ook het CG bepalen en de lipohouder klaar maken en met de romp beginnen te folien .

De vleugels moeten nog ingedekt worden aan de bovenkant maar dan moeten eerst de duvels er in en de breekbouten gemonteerd .

Servo's komen weer in de deksels zoals bij zijn grotere broer .

Foto's plaats ik vanavond nog wel een paar . :D

Mvg Johan

En die paarse 60 dan? telt die niet meer mee? Of is die inmiddels de grond in gegaan?

Groeten,
Ton

PS: gegadigd ja, lijkt me een leuke kist.... tijd en ruimte.... helaas niet....

inderdaad, die was ik vergeten:rolleyes:

maar die zullen we maar weer meetellen als die weer vliegklaar is? :p

maar eigenlijk maakt dat wel 9 ;)

En die van mij laat nog even op zich wachten.....heb je tijd om te beginnen, ga je door je rug.........klote.........:snipersmile:Maar goed...hopelijk snel over

Hat Ik ook voor 4 weken .
Kon niet eens mijn schoenveters knopen . :(
Toen met pijnstillers een therapie gedaan van een week .
Kon de 2de dag al weer hobbyen . :D

Mvg Johan

Back