Bouwverslag Fourstar 60 Electro

De zelfde waarden ?

Ja.. ik noem een bereik, en daar vallen jouw waarden gewoon tussen.

Jij mag rustig verder schuren met 80er korrel maar ik als dagelijks gebruiker van een schuurplankje raad er van af .

Ik schuur niet alles met korrel 80, maar bv. een wingtip het eerste ruwe schuurwerk, gaat prima met 80. Schiet nog net iets harder op.

Ik vraag mij trouwens wel af wat iemand wil schuren met een schuurlat van 1 meter , lijkt mij nogal onhandig . (vooral in mijn hobbykamer :D)

Voorlijsten, achterlijsten, randen van ailerons, etc. Lange stukken die recht moeten zijn. GreatPlanes verkoopt ze niet voor niets.

En steviger als balsa hoeft het plankje niet te zijn , het schuurlinnen doet het werk , niet de kracht waar jij het plankje mee op het te schuren materiaal drukt . ;)

Het hangt er vanaf wat je aan het schuren bent. Als je iets rond wil schuren, ga je je schuurplankje anders belasten, balsa deukt dan in, weg je vlakke schuuroppervlakte.

De GreatPlanes schuurlatjes zijn inmens populair, ga nou niet zitten zeggen dat die dingen niet goed zijn.. de halve modelbouwende wereld gebruikt ze.

Enige nadeel ervan is, is dat het relatief duur is.

en al helemaal niet bij een gelaserde kit .

Dat ben ik dan wel geheel met je eens.

Ja.. ik noem een bereik, en daar vallen jouw waarden gewoon tussen.

Hier moesten we wel hard om lachen.:rolling:
De 80er korrel ligt een eind buiten mijn genoemde waardes

Ik schuur niet alles met korrel 80, maar bv. een wingtip het eerste ruwe schuurwerk, gaat prima met 80. Schiet nog net iets harder op.

Ik zaag zoiets op maat , lijm het in en na drogen hoeft het nog maar iets bijgeschuurt worden .

Voorlijsten, achterlijsten, randen van ailerons, etc. Lange stukken die recht moeten zijn. GreatPlanes verkoopt ze niet voor niets.

Bij mij word met behulp van alu hoeklijsten (te zien in mijn draadjes) alles recht ingelijmt , ik hoef dus niks recht te schuren , dat is het al . ;)
Greatplanes verkoopt iets om er aan te verdienen .

Het hangt er vanaf wat je aan het schuren bent. Als je iets rond wil schuren, ga je je schuurplankje anders belasten, balsa deukt dan in, weg je vlakke schuuroppervlakte.

Ik belast een schuurplankje helemaal niet of het nu rond of recht is maakt niks uit .
Mijn balsaschuurlatjes zijn al zig jare oud , het schuurlinnen word af en toe gewisselt als ik weer eens te vlug wou schuren en de bruis nog niet hard was , dat smeert dan het linnen dicht .

De GreatPlanes schuurlatjes zijn inmens populair, ga nou niet zitten zeggen dat die dingen niet goed zijn.. de halve modelbouwende wereld gebruikt ze .
Enige nadeel ervan is, is dat het relatief duur is.

Ik ken veel bouwende modelbouwers die ze niet hebben .
En ik ken er ook een die ze heeft maar helemaal niet bouwen kan .:D
Van hem heb ik voor jaren ook de GP extra gekocht omdat hij niet wist wat te doen .

Mvg Johan

Denk niet dat we eruit gaan komen en je blijft maar suggereren dat jij iemand bent die _wel_ kan bouwen en dat ik dat _niet_ kan. Wordt er beetje moe van. Stop dus ook met reageren :)

Ik zaag zoiets op maat , lijm het in en na drogen hoeft het nog maar iets bijgeschuurt worden .

Ik belast een schuurplankje helemaal niet of het nu rond of recht is maakt niks uit .
Mijn balsaschuurlatjes zijn al zig jare oud , het schuurlinnen word af en toe gewisselt als ik weer eens te vlug wou schuren en de bruis nog niet hard was , dat smeert dan het linnen dicht .

Mvg Johan

Ik doe ook alleen maar aan zelfbouw en ik herken het wel wat Hezik zegt. Ik zaag mijn wingtips ook precies op maat met een elektrische fiuurzaag. Deze kan echter geen bolling in de randen zagen. Voor het ruwe beginwerk gebruik ik dan ook korrel 80, en komt de bolling in de buurt van het uiteindelijk resultaat ga ik een aantal waarden hoger. Dan is de oppervlakte structuur van het balsa nauwelijks veranderd ten opzichte van de schuurstructuur van het schuurpapier.

Ik gebruik trouwens normaal schuurpapier en geen 'metal' wat mij grover van structuur lijkt.

Zonder drukbelasting haaks op het schuurblok ontstaat er nauwelijks wrijving tussen werkstuk en schuurlaag. Lijkt mij dat er dan redelijk lang geschuurd moet worden?

Net een mooi schuurlatje gekregen van Johan:cool:......Nu weer aan de slag:D
Johan had ook zijn 4* ff meegenomen en dat zag er erg goed uit! We hebben ook gekeken naar de lipo en een mooi pleje gevonden, onder de kap is teveel naar achteren
Morgen meer.

Vandaag samen met mijn pa wat gebouwd. Vrouw en kinderen naar famillie...heerlijk rustig gewerkt;)

Ons pap in actie:

pa%20fourstar.jpg

Stabilo en staart kunnen nu ingedekt worden en dan de voor en achterlijsten schuren. Eerste stomme fout ook gemaakt.....achterlijst van de staartvin tekort gemaakt... Gelukkig konden we van het afvalhout een nieuwe maken.
stab%20en%20staart%204star.jpg

Ik ben nu begonnen met het folien , hij krijgt ongeveer hetzelfde uiterlijk als zijn grote broer .

6738497389fe1e0d0.jpg

6738497389fe5cdb8.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Romp is klaar nu .

67384974b24e6d12a.jpg

Vanmiddag eerst maar eens een setje stickers gemaakt .

67384974b24e415e8.jpg

Vannavond maar eens beginnen op te plakken .

Mvg johan

Ziet er goed uit, die Carbonfolie vind ik mooier dan die folie die Alexzzz een keer had gefotografeerd.. het blijft folie, maar dit ziet er realistischer uit.

Ziet er goed uit, die Carbonfolie vind ik mooier dan die folie die Alexzzz een keer had gefotografeerd.. het blijft folie, maar dit ziet er realistischer uit.

Uh, ik gebruik dezelfde Oracover carbon folie als Johan hoor;) Of bedoel je de kevlar-folie van oracover?

Grt.

Kweet niet, in mijn Alliance topic had jij een keer een foto gemaakt en daar zat ook een goudkleur in.. zal idd carbon/kevlar moeten voorstellen gok ik..

Binnenkant van mijn Knol Extra?

HPIM5314.JPG

Ondertussen is hij weer verbouwd van binnen, de boel draait nu op lipo met bijbehorende Emcotec, maar dat terzijde....

Grt.

Als je 2 meter van het model weg staat zie je geen verschil meer met echte carbon .

En wat anderes past ook niet bij het fluorrood . :D

Paar foto's van de stickers plakken .

Eerst een witte 4mm streep .
67384974da559c922.jpg

2x 3mm zwart .
67384974da55d0b53.jpg

De witte ster .
67384974da560bca1.jpg

Zwarte ster er om .
67384974daed48609.jpg

Fourstar er nog op en vergelijk met de "big brother" . :cool:
67384974daedab60f.jpg

Mvg Johan

Mooi gezicht die twee kisten:cool:...
Ik ga voor fel oranje, zo'n beetje als jij op je gamma hebt Johan, en dan zwart/wit geblokt voor de onderzijde vleugel en stabilo. Dat carbon is erg leuk voor de cockpit ja, ga ik ook doen.....bewaar maar een stukkie van die folie voor me:proost:.

Vandaag weer iets gefolied .

67384977515825689.jpg

Geen groot verschil in de optik . :D

673849775157ada33.jpg

En het staat nu wel vast dat hij 1000 gram lichter word als de brandstof versie .:banana:

Mvg Johan

Het folien is nu klaar van de .60

Nu de afwerking nog .

6738497a160267161.jpg

Romp er even op gelegt .
6738497a1602377db.jpg

En dan de elektrik er nog in .

Mvg Johan

Back