H
hezik
Guest
De zelfde waarden ?
Ja.. ik noem een bereik, en daar vallen jouw waarden gewoon tussen.
Jij mag rustig verder schuren met 80er korrel maar ik als dagelijks gebruiker van een schuurplankje raad er van af .
Ik schuur niet alles met korrel 80, maar bv. een wingtip het eerste ruwe schuurwerk, gaat prima met 80. Schiet nog net iets harder op.
Ik vraag mij trouwens wel af wat iemand wil schuren met een schuurlat van 1 meter , lijkt mij nogal onhandig . (vooral in mijn hobbykamer)
Voorlijsten, achterlijsten, randen van ailerons, etc. Lange stukken die recht moeten zijn. GreatPlanes verkoopt ze niet voor niets.
En steviger als balsa hoeft het plankje niet te zijn , het schuurlinnen doet het werk , niet de kracht waar jij het plankje mee op het te schuren materiaal drukt .![]()
Het hangt er vanaf wat je aan het schuren bent. Als je iets rond wil schuren, ga je je schuurplankje anders belasten, balsa deukt dan in, weg je vlakke schuuroppervlakte.
De GreatPlanes schuurlatjes zijn inmens populair, ga nou niet zitten zeggen dat die dingen niet goed zijn.. de halve modelbouwende wereld gebruikt ze.
Enige nadeel ervan is, is dat het relatief duur is.
en al helemaal niet bij een gelaserde kit .
Dat ben ik dan wel geheel met je eens.