Gaat ook niet meer op, ik koop mijn lipo's gewoon bij HC, dan zijn ze soms nog goedkoper dan een ni-mh pakket in NL

(in mijn grote kisten zitten ook HC lipo's, 2x 4000Mah 2s voor de Emcotec)
Grt.
Je vergelijkt nu een 3 meter kist met emotec en dubbele lipo met een Fourstar met 1 lipo en een turnigy ubec .
Ik geloof toch echt niet dat jij zo'n ubec in een 5000€ gaat stoppen .
(af gezien van het feit dat hij meer A zou moeten leveren)
Het gaat niet om de lipo , ook de lipo's van HC zijn niet verkeert vooral als je niet te veel Ampere trekt .
En of er grof schuurwerk bestaat, en verder noem ik dezelfde waarden als jij, dus zie niet in waarom je er een sport van maakt mij tegen te spreken
Hij noemt dat ie een samebouw van balsa en triplex wil gaan schuren. Als je dat met te fijn schuurpapier gaat schuren, schuur je het balsa weg en blijft het triplex zitten. Daar is een korrel 80 perfect voor. Voor gewoon schuurwerk heb ik 3 great planes schuurlatten met grit 120 er op, 15cm,40cm en 1m geloof ik. Ideaal.. en een stuk steviger dan een balsa plankje
De zelfde waarden ?
Ik zie een heel groot verschil tussen 80er korrel schuurpapier en 120er korrel schuurlinnen .
Dat heeft met sport niks te maken .
Jij mag rustig verder schuren met 80er korrel maar ik als dagelijks gebruiker van een schuurplankje raad er van af .
De qualiteit van schuurlinnen is veel beter en het materiaal van de korrels is veel beter voor het schuren in de houtmodelbouw .
Ik vraag mij trouwens wel af wat iemand wil schuren met een schuurlat van 1 meter , lijkt mij nogal onhandig . (vooral in mijn hobbykamer

)
En steviger als balsa hoeft het plankje niet te zijn , het schuurlinnen doet het werk , niet de kracht waar jij het plankje mee op het te schuren materiaal drukt .

Ook het triplex schuren gaat perfekt want als je op maat zaagt hoef je niet veel te schuren en al helemaal niet bij een gelaserde kit .
Bas , schuurplankje is voor je klaar (met schuurlinnen er al op

) breng ik wel even voorbij morgen .
Mvg Johan