Bouwverslag Fourstar 60 Electro

Maar ik heb wel een andere vraag.
Waarom maak je er geen motorkap op Johan?
Of wil je het karrakter van de kist behouden?
Een beetje stroomlijn heeft ook weer zijn voordelen lijkt mij.

Het is de bedoeling om het een beetje te houden als een Fourstar.60

Op de 120er heb ik wel een GFK kapje (biglift) gehat maar die komt er ook niet op omdat er niet veel van over blijft bij de ZG-20 en standaard potje .
En dan is het geen gezicht . :(

Maar het is echt flauwekul om te beweren dat het met folie niet zou kunnen of te zwaar zou zijn.

Beweren dat het niet gaat doed hier niemand , maar probeer maar eens op een gefoliede vleugel nog 3 lagen folie op te fohnen zonder luchtblasen en vervormingen .
De sticker plak je in een keer op zonder luchtblasen en vervormingen . ;)

Ook een groot voordeel van plotterfolie is dat de kleur gelijk blijft .
Bij Oracover is het vaak zo dat de donkere keur door de lichte schijnt en de lichtere een heel andere kleur krijgt . :cry:


Mvg Johan
 
Johan, in de handleiding staat dat de motor eerst uitgelijn moet worden en de gaten geboord voordat je aan de constructie van de romp moet beginnen. Klopt dat of is er achteraf ruimte genoeg om dat te doen?


En nog een vraagje......de tank floor....zal ik die erin lijmen om als ondergrond voor mijn lipobakje te gebruiken? Of eruit laten?
 
Morgen Bas .

De gaten kan je later boren , makkelijker is nu voor je hem inlijmt
Motor heeft alleen een down trust die al ingebouwt is als je het motorschot inlijmt .

Je trekt een middellijn en 3cm naar bijde buitenkanten nog een .
Dan 2 cm van boven en 8 cm van boven een lijn .
Zo heb je een vierkant getekent waar de lijnen 6 cm uit elkaar staan .

Op de diagonale punten boor je gaten van 6,5 als je schlagmoer M5 is.

En in de midden boor je een gat van 12 mm (voor de kabel invoer)

De schlagmoeren kan je dan ook monteren (niet die van SIG nemen ,dat zijn " )

Mvg Johan

Ps , duurde effe , moest de maten even opnemen . :D

Edit : tankfloor er uit laten , je kan later iets passendes inlijmen als je de decksel gemaakt hebt .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu het stabilo uitgemeten en opgelijmt met bruis . :cool:

6738497ae83d3f2b4.jpg


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een motortest gedaan op het veld .

Kommentaar : daar gaat ie wel mee vliegen . :D

6738497c9021e0c76.jpg


Nu gaan afwerken .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!

Gezien het feit dat ie electro is, en die vierblads, zal ik ook wel behoorlijk stil zijn?
 
Heb 'm vanmiddag even mogen bewonderen en echt petje af voor het foliewerk, erg strak! Straks een foto update van de bouw van de mijne.
 
vandaag ook even gezien op het veld, en moet zeggen dat ie in het echt ietsie pietsie meer oranje is als op de foto's...
maar wel netjes ;) (al was een 4-blads niet mijn keus :P)
 
Ik vind die prop juist super er bij staan Johan.
Ik zou hem niet zwart maken, maar ja ieder zijn smaak natuurlijk.
 
Prop is fijn gebalanceert en ik heb hem iets gekleurt . (zwart kan altijd nog maar dan niet meer terug ) :D

6738497cbb25931c2.jpg


En de chinese moeren zijn niet te gebruiken van de Turnigy's .

6738497c902161d32.jpg


Ze zijn zo krom dat je geen prop kan vastmaken ermee , je maakt er dan de aluprop opname er mee kapot .
Er zit nu een moer met aan gevorme ring op die ook op de zenoah's zitten .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de beloofde foto's...
Veel kunnen doen vandaag: Achter en voorlijst van elevator en rudder geschuurd.
Motorschot afgetekend, geboord en slagmoeren erin.
Zelfde geldt voor plaatje van het landingsgestel. Toen de delen van de romp verzameld, gepast en geschuurd waar nodig. (was erg weinig aanpassen nodig, top kitje!) en tenslotte de basis van de romp in elkaar gezet.

fotootjes:

Ingedekte staartvin:
ingedekte%20staartvin.jpg


Het betere schuurwerk;) :
rudder.jpg


Motorschot:
motorschot%204star.jpg


Voorbereiding zijkanten romp:
romp%20start.jpg


En als laatste de basis van de romp:
romp%20doos.jpg
http://members.home.nl/poortlierop/romp doos.jpg
 
Back
Top