Bouwverslag Fourstar 60 Electro

Het word wel een kopie , dus met balsaply romp .
Deze word waar mogelijk van zijn grammen ontdaan . :D

En te licht mag hij ook niet worden , wil er wel het hele jaar mee kunnen lessen .

Ben je al begonnen Bas . :D

Mvg Johan

Het word wel een kopie , dus met balsaply romp .
Deze word waar mogelijk van zijn grammen ontdaan . :D

En te licht mag hij ook niet worden , wil er wel het hele jaar mee kunnen lessen .

Ben je al begonnen Bas . :D

Mvg Johan

Bijna;)...eerst nog een bouwplank, 2 januari ff halen..........Wordt dat mdf idee, kun je daar trouwens wel spelden insteken?
Bouwtempo zal laag liggen hoor, wil zoveel mogelijk samen met mijn pa bouwen en dat zal niet meer dan een paar uurtjes per week zijn....

Eerst iedereen een bouw- en vliegrijk 2009 gewenst .

In het MDF kun je geen spelden steken maar dat is ook niet nodig . :D

De FS is een puzzel waar je meerdere stukjes in elkaar lijmt die door klemmetjes op hun plaats worden gehouden .
Bij gebrek aan klemmetjes kan je ook de wasknijpers van je vrouw effe uitlenen . ;)

Als je balsa delen gaat verlijmen kun je spelden gaan gebruiken om de delen aan elkaar te houden .

En met een paar uurtjes per week gaat het wel tot 2010 duren voor hij de lucht ingaat .

De mijn gaat het voorjaar de lucht in .
Nu eerst kijken waar ik de motor kan krijgen voor 3S .:D

Mvg Johan

Ben dit jaar al met goede voornemens begonnen . :rolling:

6738495cc23fe2a8b.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey! Niet snel een voorsprong nemen he!:p

Ik heb nog geen plank maar dat gaat goedkomen...wil dit weekend beginnen...... Maar moet ook nog de 2m Edge vliegklaar maken, de Extra repareren, de parkmaster "afbouwen". De Funtana invliegen.....genoeg te doen dus

Heb niet eens een tekening . :D

Maar de romp en het meeste van de vleugel gaat ook zonder .

Voor de roeren heb ik hem wel nodig omdat ik geen vorm er van heb .

En als Ik een lijst ga maken wat nog gebeuren moet ... nee liever niet .:D

Mvg Johan

Neusje ook effe gemaakt voor de 300 grams motor .

6738495f911474077.jpg

Word een " buitenlader " voor de lipo .

Mvg Johan

Neusje ook effe gemaakt voor de 300 grams motor .

Word een " buitenlader " voor de lipo .

Mvg Johan

het gewicht van de motor,regelaar, pakket en vooral ook de bedrading tikken hard door in de vleugelbelasting dus indirekt ook in je vliegtijd. Je bent met de bouw super bezig, maar een leskist hoeft geen torque rollen te maken. Kijk even naar de Lipo specs van de Roxy die ik heb uitgekozen ;) De setup van een Robbe e-Charter zou persoonlijk eerder mijn voorkeur hebben als je voor licht gaat.

Carbon pijpjes kunnen splijten. Geanodiseerd Alu (Praxis) is beter.
carbon motorschotje ziet er voldoende uit want er komt niet meer kracht op de schot als wanneer je aan het hoveren bent (tenzij je er een speedkist van gaat maken ;)

enne, Als tie windgevoelig is zet je er toch 3 gyros in ;) kan je altijd vliegen!

Carbon pijpjes kunnen splijten. Geanodiseerd Alu (Praxis) is beter.
carbon motorschotje ziet er voldoende uit want er komt niet meer kracht op de schot als wanneer je aan het hoveren bent (tenzij je er een speedkist van gaat maken ;)

Ik zie geen carbon .?

De hulsen (8 st) zijn uit een speciale alulegering die weer geanodiseerd is .
Het motorschotje is uit novotex .

Mvg Johan

Nu zit er Carbon aan .

673849625ebed585e.jpg

Weegt inkl. wielen , assen en 2 M3 boutjes met schlagmoer 86 gram

De vleugel verbinder is gemaakt uit 3mm vliegtuigmultiplex (10 lagen)

673849625ebcca831.jpg

Het winterweer is gunstig voor de bouw , zit lekker thuis en kan lekker modelbouwen . :D

Mvg Johan

Ik lees dat de tekeningen van hand tot hand gaan, zijn hier (al dan niet digitale) kopieen verkrijgbaar? Graag reactie per PM.

Dank,

Hugo

Tekening moet je even uitlenen .
In de meeste club's vliegt er wel een .

Kopie's verbreiden kan duur worden zolang het een veel verkochte kit is .

Bas , de bouwtafel is nu wel droog hoor (of vast gevroren . :D )

Ik heb nu de rolroeren ook gelijmt en ga straks aan de zijvin/roer beginnen .

Motor/regelaar zijn ook bestelt .

Mvg Johan

@ Hugo

Linkje graag van die foto's. Altijd leuk om eens te bekijken.. Mooie ronde neus... En 4T natuurlijk, ik heb al een 15cc 4T klaarliggen voor de mijne.

(Van de crupduster en de ME zou ik die ook wel een link willen Erik.)

Ik moet er toch ook eens aan door gaan.... De romp is een heel eind in de richting, nu de vleugel nog.

Back