Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Mooie kettingen te koop bij Quartel, ook met binnenverbinding in de schakel (zoals in het echt) Zie foto Oceanic voordek, 1ste foto op laatste posting. Niet kapot te trekken.
Grt
Hawser

Hai Stefan,

Hawser en Dordtsebank waren me voor , maar inderdaad, ik heb ook de ketting met het middenstukje. Is hartstikke sterk.

Sluit me bij bovenstaande sprekers aan, mijn Kamara is ook voorzien van deze ketting en kan er gewoon op ankeren

Dank allemaal voor jullie reacties. Denk inderdaad beter om over te stappen naar dit soort schakels. Ik hou jullie op de hoogte

Afgelopen zaterdag lekker wezen varen op de open dag van Vaargroep De Golf in Oosterwolde Friesland. Prachtig weer en ook een mooie locatie met een groot aantal schepen.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker mooi vaarwater Klaas.

Vandaag begonnen met de reling op het stuurhut dak. Wilde gaan zeilen maar helaas van de week een ontsteking gekregen in een kies die is doorgeslagen naar mijn wang. Gisteren wortelkanaalbehandeling:-( gehad en nu ff rustig aan en aan de antibiotica. Voordeel, vandaag dus weer wat kunnen doen aan de HH, en morgen ook.

De stand van zaken tot nu toe.
full

Vanavond en morgen nog een klein deel solderen en alles netjes afwerken. Ook moet nog de doorgang naar de trap van het lager gelegen dek worden gemaakt.

O fijn, beterschap.
(krijg je er een kuur bij dan? bij mij werd de antibiotica in de uitgeboorde, uitgevijlde en uitgespoelde kanalen gestopt en afgedekt. bij de tweede behandeling gaat alles er nog een keer uit voor de 2e ronde.)

O fijn, beterschap.
(krijg je er een kuur bij dan? bij mij werd de antibiotica in de uitgeboorde, uitgevijlde en uitgespoelde kanalen gestopt en afgedekt. bij de tweede behandeling gaat alles er nog een keer uit voor de 2e ronde.)

Aparte kuur erbij voor de ontsteking in mijn gezicht, al een dag van te voren mee begonnen, zit er een week aan vast. Over 2 weken de tijdelijke vulling eruit en definitieve erin. Gisteren de kanalen opgeruimd en gespoeld

Hoi, nog even wat info voor de anker ketting.
hier een adres in Duitsland: Home
zeker vermelden dat de lengte uit 1 stuk moet zijn zo kan je bv 3m bestellen in 1 lengte.

groeten, Stefaan

@Stefaan, bedankt voor de link. Moet met de ankerketting nog aan de gang.

Allemaal weer bedankt, vanavond het 2e deel gesoldeerd. Deze 2 moeten nog worden samengevoegd. De 2 uitstekende delen moeten nog worden omgebogen naar de trap. Ook moeten de vlaggenstok en de 2 antennes nog worden gemonteerd. Hoop hier morgen een eind mee te komen.
full

Krijg nog schik in al dat solderen. Vandaag de vlaggenstok gesoldeerd en 1 van de 3 antennes. Deze heeft een aantal sprieten, denk dat het een peilantenne is, weet niet of het aantal correct is maar vind het zelf goed gelukt. De antennes voorzie ik aan de bovenzijde van knoppen (denk van kleine kralen). De andere 2 antennes maak ik van iets dunner draad zodat ze wat mee kunnen bewegen met de wind.
full

Back