Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Dank allemaal.
@Norwin, hoop inderdaad gauw weer te kunnen varen. In ieder geval de 23e op de open dag van Epe. Maar misschien al eerder op de club.

Er moet mij even iets van het hart. Nu bouw je een verschrikkelijke strakke Happy Hunter met oog voor heel veel details, en dan gebruik je van de vreselijk lelijke deksluitingen op je achterdek. :(

Naar mij idee is het geproduceerde geluid van een snellopende diesel, en ik denk niet dat deze in de HH stonden. :confused:

Hoi Eric. Bedankt broer dat je voor mij opkomt. Maar in dit geval niet nodig hoor:p
Ken Adam en weet dat hij dit met de beste bedoeling schrijft. En om direct maar in te gaan op zijn kanttekeningen, de sluitingen op het sleepdek zinnen mij ook niet helemaal. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet had verwacht dit schip zo netjes te bouwen. Ben wel aan het broeden op hoe dit aan te passen.
Voor wat het geluid betreft, hier heb ik geen antwoord op, want weet niet hoe het origineel klonk. Maar ik ben tevreden met het resultaat en daar gaat het om.

Die deksluitingen is het probleem niet, die kun je wel camoufleren...

Maar m.b.t. het geluid: kun je die koker langer maken? Echt, dit geluid is "blikkerig". Te hoog qua toonhoogte.
Als je de print kunt regelen, zou ik de frequentie van de "dieselklop" lager zetten; het toerental is te hoog voor een dikke scheepsdiesel...

Hoi Roel.
Het geluid komt live veel beter uit, zal een combinatie zijn van de harde vloer, opname camera en kwaliteit pc. Kan geen grotere buis plaatsen, gewoon geen ruimte voor. De HH mag dan wel een meter zijn, maar de ruimte toch beperkt. Hij is nu ingesteld op 6 cilinder, maar vind het geluid van de 5 cilinder net iets mooier, misschien dat nog aanpassen.

luidspreker

Wat ik mij nog kan herinneren over luidsprekers is dat de lengte van de kartonnen pijp om de luidspreker 20x de conus diepte van de luidspreker is.

Groet Wim

Vanavond de laatste grote uitgave gedaan. Een op maat gemaakt bouwpakket van een transport kist. Heb hier lang over nagedacht maar woon 3 hoog en vind iedere keer met de HH de trap op en neer te veel risico van schade oplopen.
Waarom niet zelf gemaakt? Heb een klein appartement met een kleine schuur en heb er ook geen gereedschap voor.
Ik heb nu een blank houten kist in de hoogte in 2 gelijke delen met hoekbeschermers, handvaten en sloten. Alle onderdelen worden op maat gemaakt en geleverd met instructies.

Laatst bewerkt:
Stefan, heb je tekeningen van de transportkist? Ben uiteraard zeer benieuwd, heb er zelf ook eentje nodig. Voor de rest ben je lekker bezig geweest. Ik begrijp dat de bouw nu op een laag pitje komt? Volgende week ga ik beginnen met spuiten. Afgelopen week weer met hoge koorts te maken gehad en dus niks kunnen doen. Gaat gelukkig weer een beetje beter. Zodra de kleur er op zit plaats ik weer een Up date.

groet
Sjoerd

Foto's Stefan.

Zijn we gek op.

Maar groot gelijk heb je. Goed inpakken, en dan naar beneden toe.
En ook vreselijk makkelijk straks in de auto.

@Sjoerd, heb geen tekening, maar op deze site kun je hem zelf samenstellen. Heb zelf met de binnenmaat rekening gehouden met 25 mm noppen schuim. Deze koop ik bij de bouwmarkt. Boven het achterdek maak ik denk ik nog een schap voor de zender. Boortje krijg je erbij geleverd, alles zelf popnagelen.
Fototje om een idee te krijgen (wel zonder wielen besteld hoor).
http://www.casebuilder.com/afbeelding/0000_large_1/case/0/0
Flightcase op maat - bouwpakket | zelf samenstellen op CaseBuilder.com
De werkzaamheden gaan wel rustig door, wil de romp helemaal klaarmaken inclusief een groot deel van de installatie. Ook moet ik de luidspreker nog definitief plaatsen, en misschien nog wat aanpassen.
@Paul. Hij stond tot nu toe los op de achterbank maar ben echt bang voor schade. Van het weekeind bovenstaande link gekregen van mijn broer en moet zeggen dat het er goed uitziet.

Een mooi model verdient een mooie kist Stefan!

Prijsen liegen er niet om:eek:
Maar je HH zal alwel genoeg hebben gekost, en dan kan dit er ook nog wel even bij haha;)

Je schiet al lekker op, nu de brug en masten nog even, en moet je kijken, je hebt een pracht model gebouwd:yes:
Doorgaan zo!

Jan

Ja Jan, kost wel een paar centen, was bijna €190,00 kwijt (wel zelf monteren). Maar als ik samen met de HH onderaan de trap kom te liggen is de schade veel groter. De HH heeft toch aardig wat fragiele details die ik graag bescherm. Ook houd zo een kist mooi het stof van de boot:o.

Ben trouwens ook bezig om te kijken of het mogelijk is de HH te verzekeren binnen de inboedelverzekering. Heb van de verzekering al wel begrepen dat als ik hem thuis laat hij bij de inboedel in kan, maar ja wil er wel mee varen. Daar wisten ze even geen raad mee.

Stefan: als het model binnenstaat, valt het onder de inboedelverzekering. Vraag is natuurlijk of je alle schade vergoed krijgt als er iets gebeurd (Brand bijv) Foto's heb je zat, wellicht ook handig om eens een lijstje te maken van alle spullen die erin zitten en de kosten ervan. (Niet aan je echtgenote laten zien, want dan krijg je een onmiddellijk hobby-verbod...:onweer:)

Veiligheidskundige tip: als je de trap af loopt met die kist: Achteruit lopen en de kist boven je houden. Vooruit lopend met kist voor je buik zie je niets van de trap en lig je binnen no time met kist en al onderaan de trap te kreunen.

Als je met kist en al van de trap af kukelt heb je ook verzekeringstechnisch een probleem; schade aan je HH is waarschijnlijk niet gedekt. (Bovendien lig je dan waarschijnlijk in het ziekenhuis en heb je even geen zin meer om te bouwen...)

Als je gaat varen is het model niet verzekerd. As simple as that.
Tenzij dat je op een evenement vaart waarbij de organisatie een evenementenverzekering heeft afgesloten m.b.t. de modellen die varen. Maar dat is zeldzaam.
Als je tijdens een "normale" vaardag bij VGF of elders een aanvaring krijgt met een ander schip (en de ander is schuld) kan je de schade verhalen op de WA-verzekering van de " tegenpartij".
Maar helaas hebben we op het water geen "modelpolitie" (Ja, die schepen van Corolikits:D) dus wie bepaalt wie er schuld heeft is wat moeilijk.
Vaak hangt dat af van " getuigenverklaringen" .
Schade die jij (met je HH varend) bij anderen veroorzaakt valt onder je WA-verzekering.

Als je gaat rijden met je model in je auto zou je het onder de autoverzekering kunnen onderbrengen, maar ook daar hangt weer een prijskaartje aan vast.

Back