Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Mooi filmpje Stefan en Ruben,
De HH. trekt er flink aan, gang zat !!

Ook zie ik dat er flink verbouwd is in Biddingshuizen, sinds toen ik er voor de laatste keer was, stonden er geen relingen op de terrassen !

Dank je Piet. De HH heeft inderdaad behoorlijk wat trekkracht, binnenkort maar eens meten.
En wat betreft het terrein, daar is veel veranderd. Het grasveld is nu lekker vlak, met een mooie zitbank met reling aan de waterkant. Deze wordt dit jaar nog verder afgemaakt.

HH

Ziet er weer mooi uit. Mooie stuurhut en mooi filmpje die haven kwam me wel bekend voor..

Ik had ook al naar die geknikte deur gekeken, maar het antwoord is er al . Maar echte schuifdeuren, geweldig.

Grt Paul.

Het dakje van de stuurhut vordert al lekker.
Gisteren ook weer heerlijk gevaren, deze keer ook een andere HH op het water compleet met sleep. Prachtig gezicht.
En voor de goede kijker, een gedeelte van de stuurhut staat al in ruwbouw op mijn HH.
xiei.jpg

Het dakje met het verlaagde plafond voor het wegwerken van de bedrading.
full

De opbouw heeft een verzwaarde bovenrand waarbinnen het plafond valt.
full

De opbouw met het dakje.
full

De ruwbouw is nu klaar, nu de details aanbrengen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Sjoerd. Ben me nu aan het oriënteren voor de ramen. Heb een firma in Duitsland gevonden die raamframes kan frezen met bijbehorend glas. Wil die van de stuurhut een iets andere uitstraling geven als die in de opbouw. Niet omdat ik daarmee niet tevreden ben hoor;)

Op die site ook mijn vervolg project gevonden, deze keer een kleiner model, wel weer 1:50. Een Damen Stan Tug 1606. Ondertussen al aardig wat infornatie ontvangen van medebouwers.

Haha, ook als je niet tevreden bent mag je het zeggen hoor. Ook je nieuwe project heb ik even bekeken. Leuk slepertje en in de juiste schaal. Heb je alle acc. mee besteld? Ben wel benieuwd. Maar eerst je HH afmaken hè:rolleyes:.

Groet
Sjoerd

Weet ik Sjoerd, maar ben echt tevreden. Meer even kijken hoe dit er uit gaat zien.
Heb nog niets besteld hoor, alleen inventariseren. Zoals je zegt, eerst de HH afmaken.

Dit is het scheepje wat ik als vervolgproject in gedachten heb. Uiteraard volgt daar ook een verslag van. Kleurstelling weet ik nog niet.
full

Zo, de vakantie zit er op. Morgen weer aan het werk.
Vandaag al weer klein beetje geklust aan de HH, maar de zin was er nog niet helemaal. Had fraaie ankerketting gekocht in de kleur zwart, blijkt dat de gaten door het dek met daarin holnieten te klein zijn. Holnieten verwijdert en nu gaat het goed. Wel moeilijk klusje omdat de lier niet demontabel is en best wel fragiel. Nu nog een geleider maken naar de lier en dan kunnen de ankers er aan. Denk dat ik nog wel wat rond vislood boven de ankers monteer want die zijn wel erg licht, de ankers moeten wel vrij vallen. Gelukkig zit er een dierenwinkel naast het kantoor waar ik werk.

Als de zin er weer helemaal is weer verder met de opbouw.

Komt helemaal voor elkaar.
Ben er met de ankerlier nog niet uit. De mooie ketting die ik had loopt niet helemaal lekker over de lier, zal toch een iets dunnere versie moeten gebruiken. Ik heb de geleider onderdeks al wel aangebracht. Zaterdag ga ik naar de Oosterwolde voor de vaarshow en wil dan de ankers (al dan niet werkend) in de kluizen hebben zitten.

full

De stand van zaken, met de ruwbouw van de stuurhut erop ziet het er direct anders uit. Dit is de basis voor de laatste fase van de bouw. Hopelijk van de winter helemaal klaar.

hulp gevraagd

Dag allemaal. Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben nu al 2 avonden met de ankerlier bezig en heb het volgende probleem. De schakels zijn niet gesloten, bij de geringste kracht breekt dus een schakel open. Heb verschillende soorten maar die van mij hebben dit allemaal. Nu al 5x breuk gehad en ben er eigenlijk klaar mee, of ik haal de lier eruit of ik vervang de ketting door een zwarte lijn.
Maar opgeven niet echt mijn ding, dus...... weten jullie misschien een oplossing?

Er is van dat zogenaamde goedkope zilveren ketting voor om je nek te koop.
Meestal verkopen ze dat vanaf de rol

Dat word meestal aangeboden op braderieen en zo.
Misschien is dat sterk genoeg?

Back