Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Ook 0.3mm dik?

Adam: Ja dit moet wel mogelijk zijn. Hoe dunner en kleiner hoe meer fragiel het
natuurlijk wordt. De letters AMSTERDAM op de HH zijn 5mm hoog en ik heb voor de dikte 1mm gekozen.

Etapje: Nee ik ga geen verslag doen omdat mijn bouw niet continue kan
verlopen. Bedankt voor het adres voor de profiel platen. Ik blijf je volgen
met de bouw net zoals die van Macrabbit.

Eindelijk een werkhoek waar ik alles kan laten liggen. De eetkamer tafel kan nu worden gebruikt waar hij voor is bedoeld.
full

Vandaag had ik weer zin verder te gaan met de inrichting van de stuurhut, de pantry en de kaartenhoek is klaar. Als alles erin zit, op wat aan de wanden hangt na, wil ik de ramen monteren en het geheel wit spuiten. Daarna de inrichting schilderen en afwerken.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

Begint er op te lijken. Netjes hoor.Er moet nog wel een trap inkomen die naar beneden gaat. Aan stuurboordkant dus waar je het halfhoge wandje hebt staan. Mogelijk vergeten of zie ik hem over het hoofd?

Hoi Sjoerd. Weet dat daa een trap opgang zit. Naar weet nog niet of ik die ga maken. Heb jij daar wel een echte trap gemaakt?

Mooie werkhoek Stefan, maar voor mij zijn die paar laatjes al niet genoeg met al mijn zooi:D

Die trap zou ik wel maken voor een paar treden en dan een zwart plaatje eronder, je kijkt er recht van de zijkant door het raam in.

Gr.
Pim

Bedankt Pim. Voordeel van klein wonen is dat je niet veel troep kunt verzamelen. Nadeel je hebt niet genoeg ruimte voor de spullen die je verzameld. De rest staat in de berging:p
Ga inderdaad kijken of ik nog een trapje kan creëren.

Weer een stapje verder naar tevredenheid van de bemanning. De werkhoek met boekenkast is geplaatst. De boeken komen er nog in, en uiteraard een bureau stoel. Nu bezig net de 2 instrumenten consoles achterin en de stuurstand voorin.
full

De console voorin de stuurhut voor de roerganger is aangebracht, net zoals de consoles achterin voor de bediening van de kraan en het sleepdek. De kleine onderdelen maak en plaats ik pas als de stuurhut is gespoten en ik het binnenwerk met de kwast kan schilderen. Uiteraard ga ik proberen de meters, e.d. weer te printen. Er komt geen verlichting onder de navigatie instrumenten.
Aan de consoles de handgrepen gemonteerd, ook dmv dunne plaat getracht de panelen te imiteren.
full
full

Alvast wat details gemaakt voor in de stuurhut. De stoel voor de wacht/stuurman, de monitor voor de pc, diverse hendels, de kachel en uiteraard het koffiezetapparaat. De stoel wordt nog bekleed anders krijgt de bemanning een harde kont.
full
full

Back