Bouwverslag Happy Hunter

had ik er ook maar de ruimte en het geld voor :shock: watertand watertand

dan had er al heel wat meer spullen hier gestaan!!!

@Cheeta.
Ruimte is geen probleem hoor!! hij is "maar" 34 cm hoog :wink:
Ik heb er ook lang over na moeten denken, wel of niet doen. (het is toch 270 eurie)

@ Jan
Als je goed kijkt zie je nog een stukje van iets bekend's :wink:
Achter de romp van de HH net boven de plank die er op ligt :roll:
Werkt ook PERFECT :yes:

Groeten Roland

mja maar!!! tel daar een draaibank bij op, een figuurzaag. enz enz enz enz.. dat wordt dan toch een flinke schuur.. en de schuur heb ik al geen eens ruimte voor een kolomboor :(

@ Cheeta Ik heb mijn "werkplek"ook uitgebreid met een kolomboor/frees en draaibank had nog net plaats tussen de dvd collectie en andere troep :D en de rest van de apparatuur staat verspreid, een figuurzaag machine, een schuurschijf en kleincircelzaagbankje staat bij mijn vader ( dat gaf hier te veel stof :wink: )
Maar ik wilde vroeger ook zo veel mogelijk apparatuur maar wat Jan al zei je kunt in 20 jaar aardig wat verzamelen en nieuwe werkruimte krijgen hoor :wink: is een kwestie van geduld en tijd :D

Gr Martin

normal_P1010183_1.JPG

Hier m'n eerste poging :D , Resultaat is niet verkeerd dacht ik :D

Groeten Roland.

@Roland de Dremel.

Die Frees is ook een mooi ding ik kan dat op mijn oude Draaibank doen daar is een Freeskolom bij.
Een Kolomboormachine en een Electrice Figuurzaag ach door de jaren verzamel je heel wat.
Heb ook nog een Airbrusch met Compressor van de laatste wil je de prijs niet weten daar koop je bij de Bouwmarkt nu wel 3 a 4 voor.
Airbrusch is makkelijk voor kleine dingen waar details op zitten niet om een Romp mee te spuiten.

Ik heb twee werkplaatsen een schone en een stoffige.
De een een slaapkamer van 4 bij 2 meter en de ander een zolder boven in de schuur dat is de stoffige ruimte.

@ Jan.

Ik moet het hier doen met een schuurtje van 3x1,5 meter, staat een werkbank van 60x130 cm, een fiets een paar kratten en 3 deuren waarvan er 2 naar binnen draaien :cry: .

Daar staat al m'n gereedschap ook nog in.
M'n frees :D Lintzaag, figuurzaag, Dremel :wink: en een (te) grote gereedschaps kist. en dan moet er ook nog gehobby't worden. 8O , het blijf behelpen maar ik moet het er mee doen :( . oja, binnen kort komt er ook een (Gebruikte) knipbank van ca 60cm breed bij 8O

Groeten Roland

Roland zei:
@ Jan.

Ik moet het hier doen met een schuurtje van 3x1,5 meter, staat een werkbank van 60x130 cm, een fiets een paar kratten en 3 deuren waarvan er 2 naar binnen draaien :cry: .

Daar staat al m'n gereedschap ook nog in.
M'n frees :D Lintzaag, figuurzaag, Dremel :wink: en een (te) grote gereedschaps kist. en dan moet er ook nog gehobby't worden. 8O , het blijf behelpen maar ik moet het er mee doen :( . oja, binnen kort komt er ook een (Gebruikte) knipbank van ca 60cm breed bij 8O

Groeten Roland

Hoi Roland,

Als je nog wat apparatuur kwijt moet door ruimtegebrek, dan hou ik mij aanbevolen :wink:
In mijn schuur van 6 x 4,5 mtr. past nog wel wat, en dit is dus 100% hobbyruimte.
Kan je wel vertellen dat het een waar genot is, al die ruimte.
Maarja, ik zie dat jij je ruimte volstouwd met (BIER)kratten....

Greetings,
Luit (die nog steeds geen actie ondernomen heeft met zijn Hunter)

Ach zolang er nog modelbouwers in de woonkamer werken klaag ik niet.
Neem aan dat jij nog kinderen in huis hebt die zijn hier de deur uit dat geeft ook weer ruimte.

Maar als je familie over het land versprijd is en ook in het buitenland woont heb je weer logeerkamers nodig ik mocht de kleinste hebben voor mijn hobby gheghegheghe.

Ben benieuwd hoe dat met dat koperbrons werkt hoe zit dat met het gewicht Roland.

Maak je een uitstulping in de bodem van je sleper om de accus lager te plaatsen voor stabiliteit.

Ik heb diverse van boven beschreven manieren op modelbouwshows gezien in 30 jaar tijd.

Onderstaande bouwers werken ook met koperbrons volgens mij.

Zie je ook nog Nederlanders op die toen op de tweede plaatst zijn gekomen werden door LLoyd's gesponserd als ik het wel heb.

http://www.schiffs-modell-bau.net/

@ Jan.
Ach zolang er nog modelbouwers in de woonkamer werken klaag ik niet.
Neem aan dat jij nog kinderen in huis hebt die zijn hier de deur uit dat geeft ook weer ruimte.

Ik woon hier HELEMAAL alleen, en toch kom ik ruimte te kort :-(

Maar als je familie over het land versprijd is en ook in het buitenland woont heb je weer logeerkamers nodig ik mocht de kleinste hebben voor mijn hobby gheghegheghe.
Daar heb ik al helemaal geen ruimte voor :roll:
Dat beetje familie dat ik (nog) heb woont allemaal in een straal van 10km :wink:

Ben benieuwd hoe dat met dat koperbrons werkt hoe zit dat met het gewicht Roland.Maak je een uitstulping in de bodem van je sleper om de accus lager te plaatsen voor stabiliteit.

Zo ik het nu heb uit gerekend wordt de opbouw "iets" minder dan 1kg,
Ben er nog niet uit wat voor accu het wordt.

Ik heb diverse van boven beschreven manieren op modelbouwshows gezien in 30 jaar tijd.Onderstaande bouwers werken ook met koperbrons volgens mij.

Zie je ook nog Nederlanders op die toen op de tweede plaatst zijn gekomen werden door LLoyd's gesponserd als ik het wel heb.

http://www.schiffs-modell-bau.net/
:wink:

Door de Site van HJ Mottschall, heb ik besloten om ook met Fosforbrons te gaan werken :wink:

@ Luit.

Hoe staat het met de Typhoon :?:

Groeten Roland.

:oops: Nog een tip voor iedereen die freest ' freesjes worden HEET ' :oops: 2 flinke brandblaren op m'n vingers :teacher:

!@Roland :oops:
Ik denk a;s dat je je toerental niet goed heb staan
En wat noew je heet he :?:
Maar door de hitte zijn ze gauw naar de kl----------te
Dus toerental in de gaten houden he mvg Frederik :D :D

@ F van Gent.

Ik heb het met cylindrische freesjes geprobeert, Die worden dus loei heet :(
En het resultaat is ook niet denderend. :cry: Gebruik nu bolfreesjes en dat gaat prima, worden "warm" maar meer ook niet. en het resultaat is veel mooier. (Wel opletten dat de aanzet elke keer op de zelfde hoogte staat anders krijgen we daar ook weer verschil in. 8)
En het toerental klopt wel, 20000 rpm (Twintigduizend). Aanbevolen toerental voor de freesjes is 20000 tot 25000 rpm :wink:

Groeten Roland.

Hoi Allemaal,

@Roland, heb je het verdeelapparaat voor de MF 70 al eens gebruikt? Ik heb pas de MF 70 ook maar eens besteld samen met het verdeelapparaat en dat werkt helemaal prima :D.

Groetjes, Danny.

Roland zei:
@ Luit.

Hoe staat het met de Typhoon :?:

Groeten Roland.

Op het moment beter dan met de Hunter :oops:
De Typhoon gaat mee naar Nieuwegein, en hopelijk kom ik daar weer naast de Siberie van Andre te staan (zoals in 2005).
Twee zware jongens naast mekaar :wink:
Waarschijnlijk vaart ze dan nog steeds niet, aangezien ik meer met mijn website ben bezig geweest (zie mijn URL).
In iedergeval kijk ik er weer naar uit om eens lekker over de Typhoon te ouwehoeren samen met Tom Boere (aangezien jij het ook een onwaarschijnlijk mooie sleper vindt :wink: :lol: :D 8O :roll: :wink: )

Greetings,
Luit
ps als je nog hulp nodig hebt om al die kratten leeg te maken, dan ben ik je man! :roll:

@ Danny.

Ik heb er nog geen werk voor, waar gebruik jij het deel apparaat dan voor :?:

@Luit.
In iedergeval kijk ik er weer naar uit om eens lekker over de Typhoon te ouwehoeren samen met Tom Boere (aangezien jij het ook een onwaarschijnlijk mooie sleper vindt

Ik vind hem vooral ZWAAR :roll: Je website ziet er ook goed uit,(ga morgen ff beter kijken.)

Groeten Roland.

PS, Het is zondag morgen dus het bier is al op :wink: :proost:

Hoi Roland,

De frees ga ik, net als jij, voornamelijk voor de opbouw e.d. gebruiken. Ik gebruik dan wel geen fosforbrons, maar gewoon polystyreen :D. Daarvoor is het verdeelapparaat natuurlijk niet te gebruiken, maar stel je hebt iets wat rond is en je wil er om de 120 graden een gaatje in hebben.

Dan klem je het onderdeeltje in het verdeelapparaat, je stelt met de kruistafel de diameter waar de gaatjes moeten komen in, het verdeelapparaat stel je in op 0 graden en je boort het eerste gaatje. Vervolgens hoef je alleen het verdeelapparaat maar naar 120 en 240 graden te draaien en te boren en je hebt de gaatjes perfect op hun plek zitten :D.

Groetjes, Danny.

Luit schreef:

De Typhoon gaat mee naar Nieuwegein, en hopelijk kom ik daar weer naast de Siberie van Andre te staan (zoals in 2005).
Twee zware jongens naast mekaar

Bedankt Luit, probeer net wat kilos kwijt te raken :lol: :lol:

Maar wat mij betreft kan dat geregeld worden hoor !!!!!
Hopelijk ben ik dan bijna klaar met de Siberie.

André

Hoi Danny.

Ik heb de folder van het verdeelapparaat hier ook liggen, weet dus wel waar die voor gebruikt wordt :wink: . Ik vroeg mij alleen af waar jij het voor gebruikt 8) . het is idd een mooi ding om Kleinere ronde dingen te boren/Freezen.

Ik gebruik dan wel geen fosforbrons, maar gewoon polystyreen :D

Slaan je freesjes niet dicht met polystyreen, Kan me voorstellen dat het smelt en je freesjes dicht gaan zitten. :?:

Groeten Roland.

Back