Bouwverslag Happy Hunter

Hoi Sjoerd. Ziet er weer netjes uit. Heeft Pim de roosters gemaakt voor op de schoorstenen?[/QUOTE

@ Jandootjes Vincent. Weer bedankt voor jullie reacties.
@Stefan, De Mammoet afbeelding op de schoorstenen is wel van Pim zijn hand( nog bedankt Pim, staat perfect) de roosters heb ik zelf gemaakt. Zoals je wellicht kunt zien is dit van styreen gemaakt. Ik krijg ze in detail niet echt goed op de foto maar ze zien er zeker op een afstandje echt realistisch uit.

Groet
Sjoerd

Up-Date 18

Hallo allemaal,

Heb me weer heerlijk vermaakt. Ik heb de verschansingssteunen voor het stuurhuis geplaatst alsmede het ptdeksel op de verschansing.

full

Ook de verdere roosters geplaatst aan de achterkant van het stuurhuis en onder het stuurhuis. Aan de achterkant moeten nog wel de scharnieren worden nagebootst.

full

De railingen op het stuurhuisdek gemaakt en geplaatst. Ook de naam van de maatschappij er op gezet ( bedankt Pim)

full

Tot de volgende.

Groet
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
hey Sjoerd!

Fijne vakantie man!
En wel weer terugkomen heh;)
Want de werfarbeiders wachten op je.

Binnenkort een keertje varen.
Het draait goed bij mij dus je hoeft me denk niet te komen redden denk ik:)

gr. Pim

Up-Date 19

Hallo allemaal,

Weer terug op de werf na vakantie en andere verplichtingen. Het looprooster achter de stuurhut gemaakt

full

En de dragers voor de life rafts gemaakt, tevens het onderstel voor de MOB boot.

full

Proefje gemaakt voor de binnenverlichting. Is samengesteld uit een styreen bakje, 2 witte leds met een weerstandje hierin gelegd en volgespoten met een lijmpistool. Alles is mooi afgedekt en geïsoleerd. 3 onder het dak van het stuurhuis en 6 stuks in de bemanningsverblijven

full

Dat geeft het volgende lichtbeeld. Omdat het stuurhuis en bemanningenverblijf verder nog niet behandeld is schijnt het licht nog door. Ik hoop en verwacht dat dit na het spuiten verdwenen is.

full

Ook heeft ze vandaag voor de eerste keer water onder de kiel gehad. Dit in verband met het op de juiste plaats zetten van de 2 hoofd accu,s , vaartregelaars en de andere kleinere dingen. De waterlijn volgens tekening had ik er op gezet om te zien hoe diep ze lag. Verheugend is dat ik nog wat extra gewicht bij kan plaatsen in welke vorm dan ook.

full

Detail van de achtersteven

full

En van de boeg

full

Nu ik weet waar de accu's ed exact moeten komen ga ik me de komende tijd onderdeks vermaken. Tot de volgende.

Groet
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk zou ik geen licht in de brug maken.
Op een brug brand tijdens de vaart niet of nauwelijks (meestal rood) licht

Hoi Sjoerd. Netjes hoor, ligt al mooi in het water. Verlichting geeft zo een apart beeld maar denk inderdaad dat dit opgelost wordt met het spuiten. Bouw ze nog verder en tot het volgende verslag.

@Adam, Ik had deze reactie al min of meer verwacht. Wil eigenlijk nog wat experimenteren met het rood spuiten van de verlichtingsbakjes in de stuurhut. Op deze manier het (te) felle licht dimmen en tevens een rode gloed te krijgen. Wordt vervolgd.

@Stefan, Bedankt., ook voor het pakketje. Verlichting is nog een beetje in de experimenteer sfeer. Is nog voor verbetering vatbaar.

Groet
Sjoerd

Ziet er erg goed uit Sjoerd... :thumbsup:

Ik vindt verlichting een persoonlijke keus van de bouwer zelf (net als met spuit/schilder werk), Adam heeft wel gelijk als je een realistischer beeld wilt krijgen van je schip, Dan is brug verlichting rood of amber,
Maar het oog wilt ook wat als je s'avonds wilt varen tegen de schemering..

Mee eens Vincent, zeker persoonlijke keuze. Ikzelf ga ook de verlichting geheel werkend maken en de verlichting in de stuurhut wordt rood. Heb van het weekeind een model bekeken waar ook is gespeeld met de schijnwerpers en TL- verlichting. De laatste start op met de bekende flikkering, lijkt mij leuk dit ook te realiseren. Ook wil ik een scheiding aanbrengen tussen de verschillende navigatieverlichtingen, zoals normale vaart, sleepvaart, beperkt manouvreerbaar, e.d.
Ben nu een beetje aan het rondkijken hoe alles werkend gemaakt moet worden en ook aan het kijken naar een Multi Switch, zit te denken aan die van Robbe 16 Decoder met Memory functie. Ook een geluidsmodule staat bij mij op het verlanglijstje.

Hey Sjoerd,

Das een mooie bak water zo, ideaal om even ook een rondje te varen.
Had je alleen drijftesten gedaan of ook het varende gedeelte getest?
Goed idee van die LED's al had ik persoonlijk voor buiten echt witte LED's genomen.
Kom het snel weer bekijken.

Gr.
Pim

@Vincent, bedankt. Zoals je zegt, verlichting is een persoonlijke keus. Neemt niet weg dat opmerkingen wel worden overwogen en eventueel ter harte worden genomen. Persoonlijk vind ik dit één van de mooie kanten van dit forum. Het verlichtingsysteem is nog in de experimentele fase dus ik kan er nog van alles mee doen. Tzt zal het eindresultaat zoals ik het mooi vind wel in een up date verschijnen. Een rood schijnend licht in de stuurhut heeft ook wel wat;).

@Stefan, ook ik wil zoveel mogelijk de verlichting in de masten realistisch gaan schakelen. Enkel ga ik dit niet doen via de zender. Ik ga dit schakelen met schakelaars op de boot zelf. Bij varen overdag zal deze verlichting niet branden, ga ik een keer sávonds varen schakel ik de verlichting handmatig in. De navigatieverlichting brandt altijd, zodra de spanning op het schip ingeschakeld wordt. Wat wel vanaf de zender wordt geschakeld zijn de 2 zoeklichten op het stuurhuis en de verlichting om het verhoogde bakdek en het sleepdek te verlichten. Ook de radars gaan draaien zodra de spanning op het schip wordt ingeschakeld. Mogelijk dat ik ook de ankerlier ga installeren en een sleeplier. Deze worden uiteraard wel via de zender geschakeld. Daarnaast hou ik nog steeds de optie open om de dekkraan werkend te maken. Een geluidsmodule lijkt me schitterend maar ik zal toch mijn budget in de gaten moeten houden. Ik vind deze nogal prijzig.

@Pim, voordeel van goede buren. Is nl niet mijn eigen zwembad. En nee, in de bak heb ik geen motoren laten draaien. Ik heb dit alleen gedaan om te kijken waar ik precies mijn accus kan neerleggen en om te kijken hoe ze dan op de waterlijn ligt. Dit is overigens prima gelukt.

Tipje: Spuit ook de binnenkant van de behuizing, donkere kleur nemen daarvoor. Witte verf laat stiekem nog steeds achterlijk veel licht door.

Ook wil ik een scheiding aanbrengen tussen de verschillende navigatieverlichtingen, zoals normale vaart, sleepvaart, beperkt manouvreerbaar, e.d.
Ben nu een beetje aan het rondkijken hoe alles werkend gemaakt moet worden en ook aan het kijken naar een Multi Switch, zit te denken aan die van Robbe 16 Decoder met Memory functie. Ook een geluidsmodule staat bij mij op het verlanglijstje.

@ Etapje kijk dan eens bij Alwin oftewel "Cheeta" hier op het forum, heeft zelf een multiswitch gemaakt en die werk perfect op de F14 en F16 Truck & Boat, het is maar een hint maar is veel voordeliger, ik heb er zelf reeds een 10 tal aangeschaft bij hem

Tipje: Spuit ook de binnenkant van de behuizing, donkere kleur nemen daarvoor. Witte verf laat stiekem nog steeds achterlijk veel licht door.

@setsunakaede, bedankt voor de tip. Wordt in het experiment meegenomen. Klinkt wel logisch in ieder geval.

Groet
Sjoerd

@Frank. Die tip had ik ondertussen ook al van een ander forum lid gekregen. Ga hier zeker naar kijken, scheelt behoorlijk in aanschafprijs.

Back