Hmmm, het is al weer een hele tijd gelden dat ik hier een update meldde, maar ik had daar goede redenen voor (althans dat denk ik toch :wink: )
In de tussenliggende tijd ben ik gekozen als voorzitter van de lokale modelbootclub, hiervoor ben ik inmiddels ook een geheel vernieuwde site aan het ontwikkelen (binnenkort meer info)
De P&O Heemskerck van Erik die dit schip in mijn kelder aan het bouwen is schiet al aardig op...
(op de achtergrond is nog net de Grote Stern te zien :lol:
...en oh ja, tussendoor moet ik ook nog wel eens iets doen wat op werken lijkt 8)
Anyway, hier de huidige stand van zaken:
Enige tijd geleden heb ik het dek ook in de epoxy (polyesther-hars) gezet. Echter deze (ander merk) epoxy bleek niet goed uit te harden :evil: resultaat een verschrikkelijke chemische damp in mijn huis, die het midden hield tussen kattenzeik en bleekwater

en na een week nog een plakkerig dek

Dus alles maar afgestoken (scheermesje) en opnieuw een laag aangebracht van het goeie spul :wink:
Toen verder met de opbouw, na wat passen en meten (de ramen op de tekening, klopte niet helemaal (sorry André :? )
...op het dak zie je een opbouw waar de elctronica voor de verlichting in verstopt zal worden. Op de "spoiler", komt de antenne...
... hiervoor komt ook de Radarkoepel (Radome) die ik heb gemaakt met een gatenboor en een "surprise-ei"...
... dit loste direct het "radarprobleem" op. Ik had geen ruimte om een motortje in te bouwen om een radar te laten draaien, maar nu is dat niet meer nodig :lol:
Het achterdek heb ik voorzien van een "slotje", zodat het dek niet open kan tijdens het varen. ook zie je heir de schakelaars om de diverse verlichting te schakelen
vanaf de bovenkant ziet het er zo uit...
...en tijdens het varen wordt dit afgedekt door een kast...
Ook is een begin gemaakt aan het interieur...
... links het dashboard (wordt verlicht) en rechts het radarscherm (uiteraard ook verlicht 8) )
En een (nep) anker...
Pfew, dit was het even voor dit moment, binnenkort meer...
Later