Tweede Badscene, Roeren en Electronica
Hallo allemaal,
Afgelopen week (met hulp van de MC modelbouw zaak in Bilthoven) de accus, motoren, regelaar en onvanger gemonteerd.
Toen de roerservo gemonteerd voor mijn twee schuin geplaatste roeren, er is weinig ruimte maar het werkt wel.
Vervolgens de assen ingevet naar adviesmengsel van RAF (Vaseline=petrolatum plus Lanoline). Beide zijn vrij dikke vetten dus bij de koude temperaturen van vandaag geeft dat wel wat kracht op de motoren.
ook heb ik op de rand van de romp een laagje badkamerkit (verfbaar) aangebracht, daar vershoud folie overheen en toen mijn twee dekken gemonteerd en vastgeschroeft en overnacht laten drogen. Na de volgende dag het folie verwijderd te hebben blijft een nette dunne seal over voor romp/dek.
Toen het schip in bad gedaan met wat lood balast; er kwam geen druppel water in het schip en de balans leek goed. Kracht van mijn vrij kleine 30mm schroeven leek wat laag maar dat kan ik pas bij een echte vaarproef testen.
Er kwam wel een zwak punt naar voren, namelijk de roerservo; toen het roer tegen de achterkant van het bad sloeg kon het roer dwars gaan staan in een positie waar de servo hem niet meer uit trok; in feite kan het roer meer dan 90 graden draaien naar een geblokkeerde positie en ook kwam mijn mount van de servo motor los. Zal dus nog wat aandacht moeten besteden aan een betere mounting van de servo en een 'stop' of zo voor max uitslag van het roer.
Met mijn huidige servo/roer draait het roer 45 graden naar beide kanten.