Bouwverslag Lipoly van Artfantasie

Heb had niet vantevoren betaald! Ik heb pas betaald nadat de prijsverhoging er was dus op de factuur staat ook 399. Het was dus mijn beslissing en roel heeft hier niets fout gedaan. Als ik nu 329 had betaald had ik niet bijbetaald misschien ;)

En verder, welke bouten zijn te lang???

Waarom is het erg dat die bouten zo lang zijn? Gewicht maakt niets uit ;) Zo loopt het niet snel los, ik heb zo ruimte voor ringen. Ik kan ze zo inkorten als het moet maar zie het nut er niet van in...

Niet dat het zo heel erg is hoor, die bladbouten maar wel slordig.
Een helikopter mag niets mankeren. Je borgmoeren zijn versleten als zij hun doel bereiken ! Sorry hoor maar ik vind gewoon dat deze heli slecht is afgeleverd. Tja en dan ga ik overal op letten

Het kan mij geen moer schelen hoelang die bouten zijn ;) Het vliegt goed en dat is het enige belangrijke.

Vandaag weer gevlogen :) Ik kan 8 minuut 30 vliegen op 3s1p KOKAM 2000. Ik hou 7 min aan dan zit ik altijd veilig. Accu's zijn net warm, is ook maar 8c ofzo ;) Motor is lekker warm maar goed vast te houden dus ook geen probleem. Regelaar is ook net voelbaar warm.

Ik begin er nu aan te wennen. Nog niet veel pitch ingesteld maar genoeg om lekker te kunnen vliegen en windzakken goed op te kunnen vangen. Hij vliegt echt goed stabiel met een beetje wind. In de luwte tussen de bomen is het echt lekker vliegen. Ik heb -10% expo ingesteld anders merk je echte elke beweging ;)

Het probleem met de snaar is ook opgelost. Als de snaar strak getrokken wordt dan zat de motor niet goed tov het tandwiel. Nu wel ;) Lekker strak en hij schiet er niet meer af.

Goede dag,

Ik snap niet waarom er opeens wantrouwen in "mij" is? Dat de heli duurder is geworden kan ik niks aan doen. Zo gaan zaken nou eenmaal, en ik verkoop (zover ik weet) alles voor de minimale verkoopprijs.

Zoals Tadango aangeeft heb ik hem voor de koop van de heli aangegeven dat de prijs van 329 naar 399 is gegaan.

Ik ben niet iemand die mensen probeerd af te zetten. Alles is momenteel erg duur en ik kan het weten na een jaar werkenloos te zijn geweest. Maar nu studeer ik weer. Niet dat dat veel geld opleverd.

Een voorbeeld over hoe ik erover denk als er iets misgaat bij een bestelling.:
Een klant heeft momenteel een Accu bij gekocht die duurder blijkt te zijn dan in mijn shop staat (60 Euro duurder). Dit zie ik als mijn fout en niet de klant zijn fout. Ik zal daarom ook niet de prijs voor die klant verhogen. Hij krijgt het product voor de prijs die in de shop staat. Tuurlijk maak ik dan verlies, maarja ook ik heb dan wel eens pech.

Maar zoals bij Tadango heb ik voor de aankoop aangegeven dat de heli is prijs is gestegen omdat de inkoop prijs ook verhoogt is. Het zou natuurlijk voor de gekken zijn als ik heli's verkoop die ik duurder inkoop dan verkoop. ( en dan is mijn winstmarche ook niet geweldig hoor)

Ik probeer dit "bedrijfje" in mijn eentje te runnen, dat soms iets onduidelijk is, of misgaat. SORRY.

Over der prijs van de Lipoly wil ik kort nog wat zeggen. Welke 3D heli kan met voor 399,00 Euro kopen, dat heet inclusief passende motor (borstenloos).

Zouden er vragen of onduidelijkheden zijn vraag het gerust maar, en hopenlijk zie ik jullie 24 Oktober in Utrecht. Ik zal proberen daar te zijn.

Groeten
Roel

Eeh roel, die post klopt niet echt. Het is exclusief regelaar ;)

Verder is de heli inderdaad klaar voor 3D. Voor echt heel zwaar 3D hoeft maar weinig veranderd / verbeterd te worden.

Was windkracht 5 zo'n beetje hier in het noorden ;) Nog niet genoed pitch voor veel voorwaartse snelheid tegen de wind in.

Verder wel goed stabiel :)

Ik vond de staart al een tijdje onrustig. Een deel had ik op gelost. Nu ook het 2e deel :) Zo zat het origineel :
963.jpg

En zo zit het nu :) Een Messing 3x2 busje zit door de hevel heen verlijmd met secondenlijm Hierop zit een messing 4x3 busje als extra borging (zit vast met lokctite) :
1144.jpg

1145.jpg

Dit helpt echt enorm. Er is geen speling meer voelbaar dus dat is erg mooi. Eerst voelde je ongeveer een mm speling totaal :( Dat ze dit niet eerder hadden kunnen bendenken.

Hallo,

Deze week krijg ik de nieuwe lading lipoly-helicopters :-) en er is zelfs nu eindelijk een CFK versie voor mij bij.

De CFK versie zou identiek zijn aan de "standaard" versie maar natuurlijk alles wat GFK was is dan CFK ;)

Ik zal een paar foto's maken en deze dan ook hier in het forum neerzetten.

Groeten
Roel

PS Tadango goede TIP

Hmmmm....
Als de staartpitchhevel draait komt de pitch as dan niet klem te zitten op deze manier?
afb17045.jpg

Dat lijkt mij ook ! een flenslagertje in de hevel zou mooi zijn, die vangt de kleine verdraaiing wel op.

3s2p KOKAM 2000 HD nu aanboord ;) Vliegtijd : 15 min.

spullen moestel wel van plek vernaderen. Ook zit er nu een R149DP in ipv een R148DP, die had ik ergans anders nodig ;)

Tottaal gewicht nu 1238 gram.

1221.jpg

1222.jpg

1223.jpg

1224.jpg

3S 2000mAh is niet zo'n groot/zwaar pakket.

@Tadango, Ben je niet bang dat je elastieken stuk gaan op die "printplaat"?
Doe anders even een stukje brandstofslang over de "snij-rand".

Aan de dikte van je accu-kabels (20A) zal het iig niet liggen. :wink:
Niet vergeten mee te brengen op 1 mei he! 8)

360 gram vindt ik toch wel mee vallen. Komt misschien een dikkere (400W continu, 600 piek) motor in ;) Als het niet deze zomer is dan volgend zomer.

Die randen zijn niet scherp maar ik ga het toch even anders doen! Bedankt voor de tip.

Back