Dankjewel Klaas voor je bemoedigende woorden

Het heeft geholpen, dus tijd voor een update.
Afgelopen weken druk bezig geweest met de plug. Werken met een origineel lijnenplan is leuk maar geeft ook de uitdaging om die te benaderen. Uiteindelijk na eindeloos sturen, plamuren, meten, nameten, nog een keer plamuren, schuren, meten en dat tot de macht zoveel, eindelijk alle maten binnen de millimeter. Dat vind ik prima voor de eerste keer. De bruine tape erop en toen volgens de instructievideo's van mrboat (waar ik de spullen heb gekocht) de lagen aangebracht. 1x 160 en 2 keer 80. Alles in een dag aangebracht en als je de instructies goed opvolgt gaat dat uitstekend. Wel is het even uitkijken met de lagen doek die je steeds op nat aanbrengt, vraagt wat beleid met het vervormen van het doek naar de rompvorm.
Met de tip van Klaas in mijn achterhoofd heb ik in de plug een buisje aangebracht met daarop een fietsventiel. Dat buisje steekt door het vlak heen en is afgedekt met een klein stukje bruine tape. Door nu te pompen komt de bodem mooi los. Helaas was ik met de zijkanten al wat begonnen (ongeduld) terwijl het makkelijk was geweest als die nog vast ware blijven zitten. Nu had ik extra handen nodig om de lucht niet langs de losse zijkanten te laten ontsnappen.
Maar het resultaat mag er zijn. Ik ben reuzetrots op m'n eerste epoxy schilletje

Voor het verslag even wat foto's op volgorde van tijd.
De plug tijdens het schuurstadium:
De plug in de bruine tape:
De eerste laag met 160 grams doek zit erop:
De truc met de fietspomp (dank aan Klaas):
En het resultaat: