Hallo allemaal,
Even een kleine update, helaas zonder foto's. Tijdens de werkschependag heeft de boot, die inmidels de naam Kogia Simus heeft, zijn eerste waterdruppels aangeraakt en gevaren. Kogia Simus is de latijnse naam van de dwerg potvis. Veel van mijn modellen hebben een dergelijke naam. Foto's kunnen jullie uitgebreid zien op het fotoforum.
Over het varen ben ik niet ontevreden hoewel ik nog wel wat aanpassingen moet doen. Ik heb veel te veel vermogen aan boord. Ik heb eigenlijk alleen maar op de trim gevaren. Heeft iemand een goede suggestie hoe ik dat aanpak. Zelf dacht ik aan een 6V inplaats van 12 volt accu. Voor de boegschroef geldt ongeveer hetzelfde. Die is in zijn uppie ongeveer even sterk als mijn Happy Hunter :lol: . Het manouvreert wel makkelijk, maar toch. Wel ben ik blij dat het gelukt is de hoofdaandrijving geluidloos te maken. Dat heb ik met name te danken aan de motor. Die komt uit het ventilatiesysteem van een auto en daar mogen ze ook geen kabaal maken.
Ook heeft de boot de neiging een beetje makkelijk te hellen. Ik had haar getrimd met accu's en beton maar misschien moet ik dat maar met lood doen. Ik heb dan wel veel nodig. Heeft iemand een goede tip hoe ik dat spul in de juiste vorm krijg. Ik heb begrepen dat zelf smelten niet echt gezond is.
Intussen ga ik nu eerst verder met de opbouw, het dek en de kranen.
Tot binnenkort
Groeten, Marco