Stephan Kertész
Forum veteraan
Dit vind ik een mooie afwerking van het geheel:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mee eens, zo doe ik het ook wel eens, ziet er opgeruimd uitDit vind ik een mooie afwerking van het geheel:
Bekijk bijlage 374786
Ja zo ziet het op het Spaans galjoen ook uit. En mijn uren studie naar hoe het in werkelijkheid zag is ook nog eens dat als het geschut uit de geschutspoorten steekt er alleen de zijtakels en de broekings aanzitten. de inhaaltalies die zaten er alleen bij laden aan, of naar boven over het geschut gespannen als het geborgen was.En zo deed ik het in de kuil. Later op de andere dekken enkel de broekingen. Het werd mij ook een beetje te veel en te rommelig op het dek. De blokken te groot inderdaad van 3mm
Daar lijkt het heel sterk op, foto is iets geler bij mij. Geen daglicht voorhanden.
De zalingen zijn knalgeel van kleur, dat zal dan wel peer zijn.Phoe lastig dit Stephan. Mischien je zalingen van een sterke houtsoort zoals eiken maken zodat die ervoor zorgen dat de boel vlak hier op gelijmd kan worden?
Het is ook keihard.Dat ziet er uit als peer.
Het is ook keihard.
Leuk om de PW weer eens te zien. Volgens mij heb ik de marsen van peer gemaakt. De zalingen en die dingen (hoe heten ze ook weer) er bovenop voor de stootranden zijn van buxus gemaakt. Ik heb de vloerdelen kruislings op elkaar gelijmd. Wat je zou kunnen doen is het geheel of gedeeltelijk uit elkaar halen (weken in water) en dan vervolgens na droging weer in elkaar lijmen. Als het geen peer is de marsen bedoel ik dan zou het ook nog kersen kunnen zijn. Het is al wat jaren geleden dat ik ze maakte.
Fijn dat je besloten hebt de kanons niet verder op te tuigen, dat doet me deugd. Succes verder en je begrijpt dat ik je blijf volgen!
ik had het ook al geschreven maar weer verwijdert omdat ik twijfelde. Het is heel hard, je krijgt er zelfs met een mesje bijna geen krasjes in. Dus zal het Buxus moeten zijn. Je bent niet zuinig geweest met de houtsoorten.Het is toch echt buxus hoor. Duimstokken hout. Kijk maar eens naar de fijne structuur. Er zitten meerdere onderdelen van buxus op het schip. De mannetjes zijn o.a ook van buxus gesneden...