Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

Het is niet eenvoudig om kleur zo te mengen dat het de zelfde tint krijgt, vandaar dat ik het vroeg. Als je de foto's samen voegt is er best nog wel een behoorlijk verschil,
proef001a_bewerkt-1.jpg

Maar dat neemt niet weg dat het groen beter oogt dan het blauw.

Niet veel donkerder, ik denk dat ik er hier mee ben.
1 laag aanbrengen en met een schuurspons na droging een beetje opschuren zodat hout minimaal doorschemert en dan een laag Deense Olie.

IMG_1212.JPG

Met inlay van eerder proefstuk fotoshop

IMG_1213a.jpg

Dit is Verde Oliva 70.968 Flat Green van Vallejo

Toch kijkend is de kleur links authentieker. Excuses maar het is te helgroen naar mijn bescheiden mening. Maar over smaak valt niet te twisten. Wel over meningsverschillen;)

Ik ben zelf aan het mengen gegaan met blauw geel en ietsie zwart. Vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Maar mengde ruim voldoende om het in dit potje te stoppen;)
Maar nogmaals als jij dit mooi vindt waarom niet?

Bijlagen

• 20210103_123224.jpg
    20210103_123224.jpg
    180,6 KB · Weergaven: 132
  • 20210103_123813.jpg
    20210103_123813.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 132
Terra verte noemt de admiraal deze kleur. Persoonlijk vind ik hem mooi, maar mag eigenlijk iets vlakker. Zal er nog eens een tijdje tegen aan kijken en als hij droog is een laagje deense olie erover. Kijken wat dat doet.

Ziet er goed uit zo, Ik zou het blauwe sierlijstje op de hoek(en) van de wulf onder de galerij ook groen maken, dat past er nu niet meer zo goed bij (vind ik)

Ziet er goed uit zo, Ik zou het blauwe sierlijstje op de hoek(en) van de wulf onder de galerij ook groen maken, dat past er nu niet meer zo goed bij (vind ik)
Alle blauwe zaken pak ik aan. Ook gebruik ik oud goud en is er veel met goud geschilderd, dit is ook een groot verschil. Oud goud is mooier. Het heldere blauw gaat in elk geval weg.

Back