Vandaag dan de echte maiden. Omdat ik al maanden niet gevlogen heb, maar even door de instructeur. Hij vliegt goed, maar de rolroeren reageren veel te weinig, en hoogte is veel te snel in reactie. Dus, landen maar. Ik heb inmiddels de zender, maar de landing lukt niet lekker dus doorstarten en de instructeur landt hem. Perfect, geen neusstandje.
Ik heb de rolroeren iets groter gezet, maar de servo duwt de stangetjes eerder krom dat dat we echt meer uitslag krijgen. Hmmm... En de uitslag is +/- 12mm, en dat vind ik al best veel. Wel even de expo eraf gehaald.
Vlucht twee start ik zelf, en dat gaat super en eenvoudig. De rolroeren zijn nog verre van optimaal, en ik moet nog steeds aan het hoogteroer denken. Die is nog erg gevoelig. Wel de eerste snelheidsruns gemaakt; man wat is dat ding snel. Ik heb de afgelopen jaren alleen 3D achtige kisten gevlogen, dit is andere koek. Helaas klimt het ding als een achterlijke zodra het gas er echt op gaat. Ik denk dat er of wat domping op de motor moet, of het zwaartepunt verder naar voren. Dat laatste maakt het hoogteroer ook wat minder happig denk ik. Landing gaat goed, eerst een langzame flyby en dan keurige driepunts, geen neusstandje.
Laatste vlucht was niet veel anders dan de tweede, alleen landde ik door een rare windvlaag net voor het veldje, waardoor ik op de neus ging (hoog gras op geploegd veld) en een propje brak.
Al met al een geslaagde middag, maar veel ruimte voor verbetering. Met de kist zoals hij nu is durf ik in ieder geval niet voluit te racen. Emanuel; wat voor uitslagen heb jij, en waar ligt het zwaartepunt bij jou? Heb je domping ingebouwd?
Groeten,
Hugo