Bouwverslag Ridge Runt 2.0

Goed of slecht bestaat hier niet echt. E.a. is afhankelijk van je beoogde doel, type zwever, persoonlijke voorkeur, omstandigheden etc.

Je vliegt met je huidige instelling 'scherp'.

Je kunt óók vliegen met het zwaartepunt op 56mm en een EWD van 1.6°. Dan vlieg je met een stabiliteitsmarge van 10% precies afgesteld op puntje van beste glijden.

Maar of je het dan nog leuk vindt weet ik niet. Zéker niet aan de Maasvlakte. Maar om het eens te proberen? Iets meer uitslag op hoogte is dan wel gewenst denk ik.

Ik weet niet of je iets kunt maken dat je makkelijk kunt ombouwen tussen de ene en de andere afstelling? Lijkt me leuk om die praktische terugkoppeling dat weer te horen!

Vandaag voor het eerst gesleept met de Ridge Runt.
Erg leuk zo'n klein kistje achter de Piper van Bertus.

Eerste start erg onrustig aan de lijn, de lijn was misschien iets te zwaar maar was eigenlijk geen probleem .
De volgende starts vloog Bertus iets rustiger en de RR volgde netjes en rustig.
Er stond een dikke 3 Bft en ik had 90 gram aan ballast in het kistje liggen.
De derde vlucht nog een flinke bel opgepikt.

Bertus nog bedankt voor de ritjes, was weer een leuke en spannende ervaring!

Graag gedaan.
Het was gezellig moeten we meer doen.

Met mijn smartphone verstuurd

Kunnen de foto's eventueel nog terug jn dit topic? Ik ben bezig met een RR freeskitje en overweeg om ook dit profiel te nemen. Klinkt goed! Ben ook even benieuwd naar je hoogteroer aansturing.

Hoi Japie,

Ik heb de foto's wel ergens gezien :), ik zal vandaag of morgen even kijken of ik ze kan plaatsen

@Japie.G
Als het goed zijn alle foto's (ook die van post #15 :p) weer teruggeplaatst.
(De aansturing van het hoogteroer is "gepikt" van de LastDown van Staufenbiel)

Zou iemand kunnen bevestigingen of ze ook weer zichtbaar zijn?

Laatst bewerkt:
ImageUploadedByTapatalk1440168274.555042.jpg

Toch eerst het originele ontwerpje aangehouden, alleen iets vergroot. Nu moet ie alleen nog gebouwd worden :)

‘t Is al weer een tijd geleden dat er iets in dit draadje gebeurde, maar in Duitsland is nog steeds veel belangstelling voor dit soort modellen. Awel, ze zijn ook met meer:)... Heeft iemand mss nog een freesset van de RidgeRunt liggen. Een Duitse modelbouwcollega uit Bremen zou er namelijk graag één bouwen voor aan de Deense kust.

PS een gebouwd model mag eventueel ook...

De Ridge Runt 2.0 (onderstaande foto van eerste pagina van dit bouw draadje) moet plaats gaan maken voor wat anders.

94390A64-42DE-4329-934D-AC5D426440A3.jpeg

Dit kist is heeft alleen maar nette landingen gehad en heeft minimale gebruikssporen.
Alles blijft zitten behalve de ontvanger, dus ontvanger erin, programmeren en vliegen.

2D1A95E6-E893-45D2-94C1-48054CB65958.jpeg

098EAFC8-14E0-41C2-8D51-4EE3AF5BA87D.jpeg

Een super allround kistje met een doorontwikkeld profiel en een smallere romp dan het origineel, top aan de helling en kan achter elke sleepkist en ja.....thermiek op pikken is ook mogelijk.
Voor een beginnende sleeppiloot een heerlijke kist om te leren slepen, of bij een ervaren slepert kan je alles met de RR.
F4334A56-A3AC-4D3F-9506-C728537B02AD.jpeg

B8134EE7-C832-4942-9FE6-EF4C45A5B825.jpeg

Hij gaat dus in de verkoop
Bij interesse graag via PB (op onzin biedingen wordt niet gereageerd)

*** De Ridge Runt is tot aanstaande zaterdag gereserveerd****

Laatst bewerkt:
Degene die de RidgeRunt koopt, krijgt een prachtige, veelzijdige zwever:

EDIT: Op de mijne zit wel een klapprop gemonteerd die wel 'ns van pas kan komen in netelige situaties. In dit filmpje is de klapprop uiteraard niet gebruikt!!!

Laatst bewerkt:
Back